Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering vem skriver hästböckerna egentligen? "håll i grimskaftet 10cm under hakan" "göm grimman då du hämtar hästen i hagen" "en häst med...
2
Svar
36
· Visningar
3 270
Senast: Tooveee
·
Hästhantering Iom att det är tydligt att många missförstår ledarskap o dess innebörd, kanske det vore mer på sin plats att benämna det som...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 145
Senast: Yrja
·
Hästhantering Nu skulle jag vilja höra hur ni hade släppt ihop dessa hästar: Halvblods valack 16 år, väldigt ranghög men har gått med andra hästar...
2
Svar
28
· Visningar
3 451
Senast: oxo
·
D
Hästhantering Jag har bestämt mig för att köpa en dually-grimma till mitt ett och ett halvt åriga kallblod. Hon är väldigt bestämd och för tillfället...
Svar
14
· Visningar
2 388
Senast: Seabaz
·
M
Hästhantering Vet inte riktigt vad som har tagit åt min häst på senaste tiden… Hon har blivit så himla sur mot allt och alla. Hon har alltid varit...
Svar
13
· Visningar
2 850
Senast: martha
·
J
Hästhantering Hejsan, Detta känns så jobbigt att prata om. Jag har jobbat i många år med nh och kommunikation och aldrig stött på problem som inte...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 765
Senast: Jiri
·
Hästhantering Jag har börjat övningslasta pållen igen, upp och in är inga problem, men har blir väldigt nervös när han väl är inne, vill gärna backa...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Pilot
·
N
Hästhantering Jag har ett 20 årigt sto, varmblodig travare. vet inte vad jag ska göra. hon är rädd för mycket, blir lätt stressad. jag har provat med...
Svar
8
· Visningar
1 290
Hästhantering Jag har precis börjat med NH med hjälp av min tränare. Han följer glatt efter mig när jag har repgrimma och ledrep (leder nu för tiden...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: Sammet
·
D
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag har inte kollat igenom trådarna om det finns en lika dan ! Jag har blivit intresserad av NH och vill lära mig lite...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hur fyller man i denna? http://files.parelli.com/HorsenalityChart.pdf Kryssar man i det som stämmer in på hästen, och hur går man...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Ett litet "vad föredrar du" om NH :). Carrot stick elr vanligt spö? Repgrimma elr Vanlig grimma? Longerlina elr lång "grimskafts"...
Svar
19
· Visningar
1 666
Senast: MizzFail
·
C
Hästhantering Vilken är den bästa och mest pedagogiska nybörjarboken när det gäller NH? Självklart tycker väl människor olika men har DU någon "bibel"...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Toria
·
Hästhantering Hej, Ni som är väl insatta i NH (gärna olika "skolor") - vad har ni för erfarenheter och framförallt träningssätt för hästar med...
Svar
6
· Visningar
1 468
Senast: Anna Lilja
·
Hästhantering Jag har haft problem med min häst, och fått tips på ett annat forum här på buke att testa NH. Men jag är totalt grön när det gäller det...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: skuggi
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
88 614
Senast: IngelaH
·
W
Hästhantering Hej Jag har nu varit medryttare på en häst i snart 8 månader. Hästen är otroligt snäll och lugn i alla lägen, men jag känner att jag...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: LinnK
·
E
Hästhantering Hej! Jag har en standardbred, valack, på 21 år. Jag har bara haft honom sen 1 mars 2008. I början kom vi inte alls någe bra överens...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Ellaan
·
Hästhantering Kan någon säga mej var jag kan få tag på KF Hempflings bok/böcker "Dansa med hästar", "hästarnas budskap" och "hästens själ" Har...
Svar
11
· Visningar
2 694
Senast: Naddi
·
Hästhantering Hej, min 6 åriga fullblodsvallack har fått en rejäl hovböld fram,o skulle stå på box 2 veckor, med dagliga promenader, enligt...
Svar
2
· Visningar
1 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp