Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Det finns ju hur många "hästmänniskor" som helst som tjänar otroliga pengar på nh-kurser, ledarskaps-kurser osv. Men behöver man...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
30 766
Senast: Petruska
·
Ridning Ptja, jag tyckte inte min häst gick riktigt normalt idag, kändes absolut inte halt men gick i nån obekräftad gångart. Fick den...
Svar
18
· Visningar
2 269
Senast: Remix
·
Hästhantering Får om ca 1 månad hem en 1 årig hingst som är uppfödd på lösdrift. Enda hantering han har fått är när han har verkats (vad det ser ut på...
2
Svar
24
· Visningar
2 293
Senast: Bewildered
·
Ridning Ska ev köpa en beg barocksadel av detta märke,nån som har erfarenhet av dessa sadlar o på grövre hästar? Jätte tacksam för svar!
Svar
0
· Visningar
823
Senast: Hrannar
·
Hästhantering Har en bekant som har ett bekymmer. Hennes föl sparkar och har öronen bakåt åt henne när hon försöker klappa. Hon har inte hållt på med...
Svar
3
· Visningar
2 889
Senast: Sickan
·
Träning Lite konstig rubrik men aja.. varför håller vissa hästar på och snurrar runt eller går bakåt när den ska stå still,tex i ridhuset när...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: Bewildered
·
E
Ridning Jag har skrivit en tråd om detta tidigare men jag hittar den inte. Jag och min väninna (båda 20 år gamla) ska ta en turridning nästa...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: zabby
·
E
Hästhantering Hej! Det är så att jag köpt en nordsvensk brukshäst och har hört att det ska finnas kurser där man lär sig hur man arbetar med en häst...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Targa
·
E
Hästhantering Tänkte bara berätta vad som hände ikväll. När jag går ut till de fyra hästarna i hagen, varav två är unghästar (2 åringar) och skall...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: Qosack
·
H
Ridning Hejhej :) Jag skulle vilja veta vad man har för avstånd på galoppbommar med 2,3,4 osv språng imellan. jag vet vilka avstånd man ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 374
Senast: Buck
·
A
Hästhantering Jag har precis köpt min första häst vilken är en 4-årig valack som för det mesta är alldeles underbar. Nu har vi precis flyttat honom...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: pannis
·
Hästhantering Min medryttare tog för 10 dagar sedan en "egen" häst på foder. Jag var väldigt ärlig med vad jag tycker är viktigt att tänka på framför...
Svar
3
· Visningar
1 135
Träning Man förbereder en galoppfattning i traven, men i vilket moment i hästens benföring ges fattningen. Tex höger galopp: ges själva...
Svar
4
· Visningar
1 603
Ridning Hej! Jag undrar om ni har några tips på hur man ska veta/ta reda på att en tränare är kompetent och seriös? Jag menar att om man som...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: fejko
·
Hästhantering Hej alla bukare! Behöver få lite tips och tankar från er! Det är så att min häst går på transporten hemma själv när jag lastar, står...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Elsa2000
·
Hästhantering Vill höra synpunkter på träning av hästar som ridits fel under en längre tid, framförallt få ta del av andras erfarenheter av rekationer...
Svar
0
· Visningar
1 104
Senast: Zipp2010
·
Ridning Nu är det såhär att jag genom min mammas sambo har fått ett erbjudande att ta emot ett varmblods sto på 10 år. Hästen i fråga är fullt...
Svar
6
· Visningar
2 373
Senast: NotlikeI
·
Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 671
Senast: tuaphua
·
Träning Min 5-åring har lagt ned verksamheten!!! Jag köpte honom för 5 månader sedan och har under den tiden ridit och kört in honom. Trodde...
Svar
16
· Visningar
2 186
Senast: Luna10
·
Ridning Jag har länge ridit i Amazonas sadlar, olika sorter, och har för det mesta gillat hur jag sitter i dessa. Jag upplever en skillnad mot...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Örebroare, kan ni ge lite busshjälp
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp