Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Hästhantering Hejsan. Sitter o kikar lite på hästannonser och hittade en väldigt intressant häst, den står dock i Tyskland. Därför undrar jag om...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: kryddan
·
Ridning Jag har en undran om en häst jag rider ibland. Ett fullblodssto född 95 som TOTALVÄGRAR när man ens tänker tanken på att rida ut...
Svar
16
· Visningar
2 768
Senast: sows
·
Ridning Är det någon skillnad mellan de olika modellerna i Deuber & Partners sadeluprogram? Med tanke på hur de ligger på hästen, menar jag...
Svar
0
· Visningar
1 158
P
Träning Jag vet att detta ämne varit uppe ett par gånger men jag hittade inte ett konkret svar på frågan jag vill ställa nämnligen, Finns det...
Svar
16
· Visningar
2 349
Hästhantering Jag har haft hem en snäll halvblodsvalack på prov som var tänkt att bli sällskao till min B-ponny hingst. Tanken är att de ska kunna gå...
Svar
13
· Visningar
2 479
Hästhantering Jag har ett 5-årigt sto som jag har en del problem med att leda. Hon vill helt enkelt inte följa med. Det spelar ingen roll om jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: melen
·
Hästhantering Hade en liten diskussion på facebook igår om just hingstar. Är de farligare pga det som hänger mellan benen?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 029
Senast: Nila
·
C
Träning Jag håller på att rida in min nordsvensk. Förra gången jag red för 10 dagar sedan så ville han dra iväg i en situation när vi red ut...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: Bell_is
·
Träning Hur gör man igentligen och hur har ni lärt er det? Vad är det för slags halsring ni använder? //Annie
2
Svar
23
· Visningar
8 191
Senast: idanath
·
S
Träning Hej. Jag har snart haft mitt varmblod i 1år och han springer ifrån mig i hagen, springer ifrån mig om jag har åkt av. Är hur snäll som...
2
Svar
26
· Visningar
3 258
Senast: smash
·
M
Hästhantering Hej, jag har haft min ponny snart i 3 år nu och hon är jättesvår att fånga just i sommarhagen. Första sommaren jag hade henne fick jag...
Svar
5
· Visningar
970
T
Hästhantering Undrar hur ni brukar göra när ni longerar - ha hästen i grimma eller i träns?
2
Svar
27
· Visningar
14 563
E
Hästhantering För 6 veckor sedan började jag rida ett 7-årigt fullblodsto som gått som galoppör fram till att hon var 4 åt en bekant som inte klarade...
Svar
4
· Visningar
1 690
Senast: EmelieKristina
·
Ridning Jag kommer eventuellt att flytta till ett stall som ligger vid en landsväg. Det är väl inte världens mest trafikerade väg men det är en...
Svar
15
· Visningar
3 379
Senast: Chili
·
Q
Hästhantering Jag har en 2-årig quaterkorsning som inte går att longera. Han bara vänder sig om åt andra håller och går iväg. Han vrider huvudet ut...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: Angelique
·
Hästhantering Min foderhäst är en nordsvensk av den lite robusta typen, och hon verkar inte riktigt ha någon koll på hur stor hon är, eller var hon...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: Lager
·
  • Låst
Träning I dag har Elle fått nya skor. Var lite bråkig sist men skötte sig fint i dag. Fick vila I dag eftersom hon va så duktig i går.
49 50 51
Svar
1 006
· Visningar
81 514
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har en varmblods valack som tagits av travet för ca 8 år sedan och har sen dess varit ridhäst. Han har varit oridbar hela vintern...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Merwen
·
M
Ridning Jag rider ett varmblods sto som har varit travare. Hon verkar inte tycka om sitt bett och går och gapar när jag rider henne. Hon är pigg...
2
Svar
22
· Visningar
3 199
I
Ridning Jag är en vuxen nybörjare som rider på nivå 2-3 på en ridskola. Jag är lite kluven på om jag ska fortsätta eller inte, samtidigt vet jag...
Svar
16
· Visningar
2 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp