Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö nu kommer jag här igen.. Ni får ursäkta mig. Men någon som har erfarenhet av denna müsli? Skulle det passa en gammal herre?
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Saile
·
Hästvård Nu har hästens sporre vid ena framhoven blivit ganska lång. Känns som om det skulle vara läge att avlägsna, men hur? Funderar också på...
Svar
14
· Visningar
4 747
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter utav detta? Bra/dåligt?
Svar
3
· Visningar
962
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej på er! Min häst har ådragit sig en broddspark på hasen, resulterade i ett fånigt litet sår och cirka en grads hälta i trav...
Svar
6
· Visningar
2 591
Senast: kryddelydd
·
Hästvård misstänker att min kille fått eksem. Förra sommaren kliade han sig frenetiskt i svans och mankam varje dag under sommaren när jag tog in...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har ny häst sedan i höstas, valack, sju år. Han vill varken ha mineralsten, saltsten eller himalayasaltsten. Jag har köpt fodersalt att...
2
Svar
31
· Visningar
1 839
Senast: mackan
·
Hästvård Har fått diagnosen hovledsvrickning på min häst. Han står i box/ sjukhage. Har blivit behandlad med metacam och blivit sprutad kortison...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min häst har om man tittar på honom exteriört en något "underdimensionerad" bakkärra i förhållande till övriga kroppen :meh: Han är 6 år...
Svar
18
· Visningar
3 440
Senast: Wembley
·
Hästvård Hej! Jag ger mitt sto Gastrofor från Homeopathuset eftersom hon har känslig mage och haft kolikkänning några gånger. Min fundering är...
Svar
2
· Visningar
3 029
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hästen brallade till igår när jag busade runt i hagen med mina två. Hon snubblade till och stampade sig på framhoven. Jag tog då in...
Svar
9
· Visningar
1 111
Foder & Strö Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag kan göra för att min häst ska gå upp i vikt. Jag har gjort en foderstat i ett program på...
Svar
14
· Visningar
1 223
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min tjej blev utdömd på klinikken i fredags, fick beskedet idag att försäkringen godtar detta, men dock vill dom inte betala ut hela...
Svar
9
· Visningar
2 983
Hästvård Hur hade ni gjort? Sto 19 år utbildad MSV A dressyr. Funderar på utdömning/avlivning eller ge henne en andra chans... 1...
2
Svar
34
· Visningar
2 079
Senast: Grazing
·
Hästvård Gör ni det? Hästen har mycket och tjock svans.Men jag tycker det blir så spretigt uppe vid svansroten med de kortare stråna.Har vid...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra andras erfarenheter av equiterapi! Allt från behandling av oro/stress till läkning av skador.
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: mackan
·
Foder & Strö Enligt analysen har vårt hö 12 mg mangan per kg foder (24 mg/kg ts) Det gör att jag får ett underskott när jag räknar på foderstaterna...
Svar
9
· Visningar
1 276
Senast: Emiro
·
Hästvård Är rätt rädd just nu. Min älskade donna stöp på knä och slog upp ett fult sår på vf. Jag har haft veterinär ute och han tror inte att...
2
Svar
22
· Visningar
2 272
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har ett fyraårigt warlandersto som gått barfota i hela hennes liv, hon har en superbra kvalité på sina hovar och har aldrig ömmat...
2
Svar
22
· Visningar
2 690
Senast: troxel
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för foder? Vilket märke? Hur mycket kraftoder? Hö? Tillskott? Klockslag? :)
6 7 8
Svar
154
· Visningar
20 130
Senast: Joelina
·
Foder & Strö Har en D-ponny på 5 år (fullblodsutseende) med lite dålig överlinje. Är det någon som testat Fibergi Muscle up och gav det verkan?
Svar
5
· Visningar
2 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp