Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Minishettisen, som förövrigt är världens trevligaste att hantera; lätt att fånga i hagen, lättlastad, lättskodd, trevlig att köra för...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Seabaz
·
Träning Vet inte om denna kanske borde ligga på ridning istället? Men chansar på här, annars får den flyttas. Jag undrar vilka hemska...
2
Svar
31
· Visningar
3 247
  • Låst
Ridning Hej! Jag undrar om någon vet hur ridvägarna i onsala respektive vallda är? Finns det tillräckligt med vägar för att t.ex. kunna träna...
Svar
2
· Visningar
1 534
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hur skulle ni gå tillväga med en häst som går in i trailern utan större problem men så fort någon går bakom henne, man nuddar henne...
2
Svar
20
· Visningar
2 501
Senast: willy
·
Hästhantering Vet inte om det hör till hästvård eller hantering egentligen.. Pratade med hovis häromdagen om ponnyns mentala status. Vi har haft...
2
Svar
30
· Visningar
3 737
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej! Jag har köpt ett islandssto som ska gå ihop med två andra islandshästar, ett sto och en valack. De gick bredvid varandra i hagarna...
Svar
6
· Visningar
1 937
Senast: Fragile
·
Träning Om en häst till exempel för ca 10-15 år sedan lärde sig olika skolor med mera, hur länge minns den detta och kommer ihåg de olika...
Svar
13
· Visningar
1 975
Senast: Seabaz
·
Träning Igår hade jag en, i mitt tycke, misslyckad ridtur. Vi skrittade ut en runda och så fort vi började hemvägen började hästen stressa på...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: FrDrake
·
Ridning Vad gör man med en sådan? Har god arbetsmoral och bjudning på ridbana, där hon även är väldigt känslig och lyhörd, men vägrar gå fram...
Svar
9
· Visningar
1 530
  • Låst
Ridning Dotterns häst har "halvvilat" i ca 1,5 månad pga besvär med överben och sen frysning av detsamma. Nu ska stoet sättas igång igen...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Harbor
·
Hästhantering Någon som har tips på hur man ska hantera en häst som i panik lägger sig ner i transporten så fort den börjar röra sig? Förutom då att...
Svar
8
· Visningar
3 650
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Ja vad säger ni kan man sälja en elak häst eller ska man ta bort den? Det är synd tycker jag att ta bort den iof för den är snygg rör...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 382
Hästhantering Hej! Jag har ett ardennersto på 5 år som inte har blivit hanterad någonsin. Gubben jag köpte deb av ljög mig upp i ansiktet och sa att...
2
Svar
29
· Visningar
6 838
Hästhantering Nu har jag mera frågor :) Jag har haft flera likit stenar upphängda men jag har varit orolig att hästen skall fastna runt snöret. Så...
Svar
4
· Visningar
1 442
Senast: Buck
·
Träning :crazy:Hej! På min speciella ridskola så finns det en häst där som heter Luella hon är ca 1.58cm. Hon är snäll att hantera i boxen...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Sirap
·
Ridning Igår satt jag o läste en hel del trådar om just sågning. Min förra tränare visade en stretchövning där jag ställer pållen som på en...
Svar
5
· Visningar
1 774
Senast: Niela
·
Hästhantering Jag och en kompis har flyttat våra hästar till ett mindre stall där det endast är våra två hästar som ska stå installade i vinter. Under...
Svar
12
· Visningar
3 044
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag behöver ideer om hur jag ska göra med mitt sömstuckna sto som nu är omöjlig att få på en baksko på! Alla andra hovar går bra...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: fruL
·
Hästhantering Nja, det var ju att ta i, för det är hon verkligen inte. Men något är helt klart fel. Min kelgris som alltid kommit fram bland de...
2
Svar
23
· Visningar
5 506
Senast: moiran
·
Hästhantering Hej! Jag har ett varmblodssto på 7 år, hon är en jätte trevlig häst, med mycket kärlek och värme i sig, dock är de nånting hon stör sig...
Svar
5
· Visningar
2 165
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp