Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en väninna med en fjording, 8 år gammal. Ingen klumpeduns utan atletiskt byggd! Han tappar ofta "respekt" för skänkeln, eller hur...
2
Svar
33
· Visningar
7 419
Ridning Hej Undrar om ni har några bra skrittövningar på lager. Kan även vara sitsövningar för mig. Pållan har skadat gaffelbandet och får...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: hedvig
·
Hästhantering in häst är jättemysig å alla sätt men han blir rädd(några av er kanske läst mina tidigare inlägg om detta problemet) men han blir jätte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 360
Senast: NightRain
·
Hästhantering Hej, Jag började med longreining med mina hästar pga problem i deras kroppar och för att jag tycker det är jättekul. Även om jag inte...
2
Svar
39
· Visningar
4 095
Senast: lil-sis
·
Ridning Tänkte att det kunde vara lite kul med en tråd där vi berättar om vad vi gjort idag och hur det gick. Om det redan finns en sådan tråd...
2
Svar
27
· Visningar
2 536
Senast: LisaY
·
Träning Har ett sto som inte är att lita på för okända människor, hon bits och skulle kunna sparka. Hon har varit mycket värre men har långsamt...
2
Svar
24
· Visningar
3 140
Ridning Jag undrar hur länge får man tävla A-ponny? Jag tänker typ i hoppning och hur högt får man max hoppa med dom då ? :) Tacksam för svar :3
Svar
2
· Visningar
2 629
Senast: Zaga
·
Ridning Någon som vet när anmälningarna för treårstesten 2013 kommer ut?? Vill ju vara ute i god tid ;) Någon som ska till strömsholm då? :laugh:
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Malacki
·
Ridning Har funderat lite den senaste veckan, och tänkte höra med kloka Buke... Herr Häst går dagligdags på tredelad bridong alternativt...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: Lager
·
Hästhantering Varning för långt inlägg! Blir inte klok på om mitt ena sto (9 år) bara är sur eller om hon har ont. Håller på att utreda henne med...
2
Svar
39
· Visningar
5 819
Senast: acj
·
Hästhantering Hej Jag har ett lite annorlunda transportproblem med min pålle , har sökt å letat efter tips på just detta problem men har inte hittat...
Svar
9
· Visningar
5 306
Senast: Angel
·
Hästhantering Jag tönkte prova lite NH på min unghäst, men behöver lite tips på övningar om man säger rent grundmässigt och anpassade f´ör det vi har...
Svar
4
· Visningar
1 457
Ridning Den gamla ridskoletråden har fallit lite i träda, och därför tänker jag- nytt år, ny tråd och nya takter! :idea: Och med det...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
33 306
Senast: Poisonous
·
Hästhantering HEJ ! tänkte bara påminna alla hästägare,skötare, m.m Att snälla använd reflexer vid insläpp efter mörkret har lagt sig,Även om det...
2
Svar
36
· Visningar
3 877
Hästhantering Jag vet inte alls hur man gör, är ny som sagt och jag har säkerligen gjort fel.. Jag har en häst på 3 år, som har fått för sig att...
2
Svar
27
· Visningar
3 182
Senast: sannish
·
Ridning Jag har ett problem med min islandshäst som jag har på foder. Han har alltid varit hur snäll som helst, skulle aldrig sticka med mig i...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Linnea_
·
Träning Ja, som rubriken. Hur viktigt är det för hingst respektive stoföl/åringar att gå på bete med jämnåriga? (Eller typ lösdrift)
2
Svar
23
· Visningar
5 816
Träning Vad skulle ni anse som rutinerad ryttare? En ryttare som ridit 6-7 år på ridskola. Haft foderhäst för länge sen men annars bara...
2
Svar
20
· Visningar
2 255
Senast: Kookaburra
·
Ridning vad gäller på enklare klubbtävlingar/pay and jump? har en ungponny ,men har aldrig mätt den så jag har intyg,end mätt vid -årstest och...
Svar
2
· Visningar
1 432
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Hej, Har under en längre tid blivit mer och mer intresserad av AR, det känns som ett mycket mer skonsamt och harmoniskt sätt att träna...
Svar
1
· Visningar
1 377
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp