Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har en häst född 1987. Korsning och import Polen. Nu har jag börjat att få ner honom i vikt efter sommarbetet och börjat att fundera på...
Svar
10
· Visningar
1 630
Senast: c0pyright
·
Hästhantering Söker en eller flera böcker som handlar om hästens liv i flock, hur flocken ser ut osv. Några tips? :)
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Kookaburra
·
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: Masse
·
Ridning Vi har bara en gräspaddock och nu när vädret har vart så dåligt med regn osv så är det för blött för att rida där. Så då har jag bara...
Svar
17
· Visningar
2 283
Senast: cahs
·
Hästhantering Nu är jag rådlös Jag har prövat det mesta gällande en viss häst och för att hålla henne i hagen. Ljust nu går hästarna ännu i...
2
Svar
21
· Visningar
3 525
Senast: Cornelia
·
Träning När jag byter galopp på min häst händer det ungefär hälften av gångerna att hon hamnar i korsgalopp, alltså hon byter rätt fram men...
Svar
4
· Visningar
1 627
Senast: axel
·
B
Träning Nu undrar jag hur ni som åkt med era hästar till eller från gotland gör under tiden på färjan.. Finns det kunnig personal på färjan...
Svar
15
· Visningar
4 948
Senast: CK
·
Träning Jag rider på ridskola sedan 6 månader och är alltså långt ifrån rutinerad, men bälgar i mig ridteori från tidningar och böcker. Med den...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: kvandi
·
Hästhantering Hoppas jag postar detta rätt, annars flytta gärna till rätt. Har ett sto som är 14år. Har ägt henne i 3år och under tiden jag har ägt...
Svar
12
· Visningar
2 872
Senast: noble art
·
Ridning Har ni några bra tips på hur man kan få en häst att sluta stegra? Hästen i fråga är ganska tuff men jag är absolut inte rädd så tips...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
15 076
Senast: Dandylinn
·
O
Träning Hej allihop! Får säkert på pälsen för att jag inte tycks ha sökt bland tidigare inlägg men jag kan då tillägga att det har jag...
2
Svar
35
· Visningar
9 478
Senast: Lager
·
Träning Vad menas med att "ge efter på tygeln?" / En oerfaren förvirrad ryttare :p
Svar
1
· Visningar
717
Senast: hier
·
Träning Började för kanske 6 månader sedan rida ett sto, 9 år, som inte "kunde" galoppera vanligt längre (efter hon fick föl blev det såhär, ca...
Svar
9
· Visningar
4 898
Senast: nangiialaa
·
Ridning Är du teoretiskt lagd, den som slukat alla hästböcker du kunnat finna på biblioteket. Som när du får problem med din häst/din ridning...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: Lager
·
Träning Hur gör ni när ni ska svänga höger/vänster med häst? Man använder ju tyglar, vikt och skänkar. Men beskriv mer detaljerat hur ni gör...
Svar
2
· Visningar
1 434
Senast: Lager
·
Hästhantering Köpte för snart ett antal månader sedan en islandsvalack som inte var helt trafiksäker. Trodde i min enfald att detta var något som vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 397
Träning Jag har en häst som jag i flera år nu har tragglat med för att få fram framåtbjudning. Men det går bara inte. Du kan sitta och skänkla...
Svar
11
· Visningar
3 636
Senast: Gimlan
·
Träning ...ha någon ny häst! Är om cirka två veckor färdig med islänningen jag vigt mitt liv åt i ett år nu, inriden färdig och klar för...
Svar
5
· Visningar
1 260
Hästhantering Hej! Har en liten fundering och vill gärna höra era åsikter! Min häst har bott på en ridskola i många år (ca 7 år) och endast gått...
Svar
8
· Visningar
1 762
Senast: Grazing
·
Träning Lite spinoff på den här tråden. Ny sadel och lite bättre förutsättningar, min hand är fortfarande usch men det känns lite bättre i alla...
Svar
10
· Visningar
2 262
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp