Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jo just det som rubriken lyder...Kan ngn vänlig själ förklara dessa samt deras hjälper o skillnaderna mellan dem!Alltså bogen in, tagen...
Svar
9
· Visningar
7 317
Senast: finapina
·
Träning Läser här på forumet titt som tätt om att man har "trotsiga unghästar" :grin: och måste därför starta denna tråden för att höra lite...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 588
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Efter att hela morgonen suttit och googlat utan vidare resultat så provar jag här. Jag har använt sökfunktionen här men inte hittat vad...
Svar
12
· Visningar
4 887
Senast: Rosett
·
Träning Kan någon en gång för alla förklara för mig hur det ser ut när hästen trampar under sig. :confused: Jag kan ibland känna när hästen gör...
Svar
9
· Visningar
7 025
Senast: axel
·
Träning Har lite funderingar kring det här med stark/svag sida på häst. Jag har nyligen börjat rida en häst några gånger i veckan och det har...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: Stjaerna
·
Träning Har en liten ponny som är alldeles för otålig! När man skrittar så går det bara snabbare och snabbare. När jag ska göra halvhalter så...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Novsan
·
Träning Hej! Jag har nyligen uppfyllt några av mina drömmar, flytta utomlands och börja rida. Att rida är kanonkul och jag tycker verkligen...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: Blair
·
Hästhantering Hur lär ni era hästar inkallning? Finns så många sätt så jag undrar vad ni tycker är effektivast. :) Mvh A
2
Svar
22
· Visningar
4 832
Senast: Gimlan
·
Ridning Hej hoppas på lite tips här :) Har en tinker på 21år och som kastar upp huvudet såfort man börjar trava... Går inte att "ta ner"...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: Monifa
·
Hästhantering Har precis köpt mig en unghäst som inte är så mycket hanterad för sin ålder (4 år). Hon är "inriden" men inte mer, verkar inte förstå...
2
Svar
24
· Visningar
6 788
Senast: Balahé
·
Träning Hej! Hur länge hade ni ridit när ni började med hoppning t.ex? :)
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Ronaldo
·
Ridning Är det bara jag som tycker att det är väldigt svårt med slutan i traven? Är det i regel ett svårt moment i utbildningen? Jag och min...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: Egonson_
·
Träning Jag var och provred en häst förra veckan, han gick fint i form och hade bra undertramp men lyfte dåligt på frambenen vad kan det bero på...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: lomuxx
·
Ridning Hej! Är det någon här som har erfarenhet eller vet något om att jobba som assistant rider utomlands, t ex Tyskland osv? Vilka krav...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: oxer
·
Ridning En fråga till alla AR-ryttare som rider med sporrar; Varför gör ni det? /Nyfiken och vetgirig.
2
Svar
21
· Visningar
5 121
Senast: ginnies
·
Träning Vad är det för något?? Har försökt hitta info på google men hittar ingen :confused: Tacksam för svar!!
Svar
9
· Visningar
3 289
Senast: gunhild
·
Träning Hej! Någon som har bra tips på hur man lär em fyraåring skänkelvikning? Jag har inte provat än, men har en idé om att det kan vara...
Svar
4
· Visningar
1 394
Ridning Hej! Jag ramlade av min häst två ggr igår (han går någon gest som inte går att beskriva och nästan är omöjlig att sitta kvar på haha)...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: c0pyright
·
Hästhantering Jag blir snart tokig på detta trampandet, hoppandet och sparkandet. :crazy: Jag har en femåring, egen uppfödning, som åkt regelbundet...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 836
Senast: Kirre
·
Träning En liten spinoff på tankar från tråden bettets inverkan samt tankar från gårdagens träning. Jag red lektion på en av mina...
Svar
12
· Visningar
4 238
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp