Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har efter många års frånvaro börjat rida igen. Är ju så underbart! Har blivit medryttare till en häst som är korsning av svenskt...
Svar
5
· Visningar
1 560
Ridning Jag undrar om fjordhästar kan tölta, har läst det men att det mkt ovanligt. För ett tag sen red jag ett Fjording50 %/engelsk fullblod 50...
Svar
2
· Visningar
1 404
Ridning Har precis börjat rida en dam på 17 år som är hur härlig som helst! :) Dock lägger hon sig på bettet och är svår att få kontakt med i...
Svar
2
· Visningar
1 682
Senast: Buck
·
Ridning Hej ! Jag har ett varmblod på 12 år. Det är en tjej med MYCKET motor. Det mesta funkar bra men jag har svårt att få henne att trava...
2
Svar
23
· Visningar
5 422
Senast: Tagliabue
·
Träning Hej! Jag har problem med min nya medryttarhäst. Jag trivs med honom och vill fortsätta som hans medryttare men känner att jag har svårt...
Svar
15
· Visningar
5 450
Senast: Bowman
·
Träning Jag har en häst som för det mesta är väldigt trevlig att rida. Dressyr, markarbete och hoppning på ridbana/i ridhus är inga problem...
2
Svar
20
· Visningar
2 428
Senast: Apollo 13
·
S
Träning Hej! Nu är det så att jag och min familj precis har köpt vår första häst, en 10-årig halvblods valack som har gått en hel del hoppning...
2
Svar
29
· Visningar
7 320
Senast: axel
·
Hästhantering Igår hände det värsta jag vart med om. Allt började med att vi skulle träna att lasta honom. Det var en sådan där transport med...
Svar
12
· Visningar
1 997
Senast: Saigon
·
P
Träning Jag har blivit otroligt intresserad av centrerad ridning på senaste och målet är nu att så snart som möjligt komma iväg på minst(!) ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 378
Senast: Hellas
·
Hästhantering Jag fick hem min nya tvååring första september, och han är verkligen en dröm :love: Enda lilla kruxet är just att han inte lyckas lära...
2
Svar
23
· Visningar
3 284
Senast: Sar
·
Träning Min 4-årige B-ponny är under inridning och fram tills igår har allt gått som på räls. Hon är helt lugn med ryttaren. Vi har skrittat i...
Svar
18
· Visningar
2 819
Senast: bigganl
·
Ridning Är det någon här som brukar rida där som kan tänka sig att rida med mig någon gång? :D Alla mina ridkompisar har flyttat eller sålt sina...
Svar
7
· Visningar
989
Senast: Csillag
·
Ridning Har börjat hoppträna min häst och märkt att hon har svårare för höger än vänster galopp. Vid höger fattning så tar hon ofta vänster...
Svar
3
· Visningar
2 951
Senast: kryddan
·
Ridning Hej ! I nu läget rider jag två stor hästar. En är jätteduktig i hoppning men inte lika bra i dressyr och sen rider jag ett fullblod som...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: lomuxx
·
Ridning Tänkte höra om någon varit med om att hästen blir vinglig/går snett efter att man spänt sadelgjorden? Samma sak med tömkörningsgjord...
Svar
9
· Visningar
1 875
Senast: Cocco
·
Hästhantering Letat mycket på nätet och här och hittar mycket om svårlastade hästar men inte hittar jag nått om hästar som går in i transporten men...
Svar
13
· Visningar
3 075
Ridning Hej! Jag har försökt få tag på en medryttare till min häst. Hästen är supersnäll, men känslig och tittig och väldigt pigg. Det innebär...
Svar
12
· Visningar
1 995
Senast: Kaki
·
Ridning Min häst fick nyligen sina tänder raspade (min häst har ett vågbett som korrigerades). Nu undrar jag om det är lämpligt vänta några...
Svar
6
· Visningar
5 576
Senast: SQT
·
Ridning Min ponny på 7 år har börjat stegra sig när jag rider, helt RAK lång, 2 cm från att välta.. Jag har haft henne i 10 månader, hon har...
2
Svar
24
· Visningar
6 506
Träning Hej! Har hört flera olika ryttare prata om att de rider efter speciella "system", och att de sedan använder och följer deras egna system...
Svar
10
· Visningar
2 193
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp