Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ett sto som innan jag köpte henne inte blivit så mycket riden, eller hon hade ett uppbehåll man kan säga. Nu är hon i full gång igen...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Eliseeh
·
Ridning Min ponny har haft problem med luftvägarna, han blev kollad i sensomras och hade slem och irriterade slemhinnor. Fick slemlösande och...
Svar
14
· Visningar
2 046
Senast: Simply me
·
Hästhantering Jag har en häst som har varit skadad länge, och nu upplever jag att det ev. påverkar igångsättningen på ett speciellt sätt. Ska försöka...
2
Svar
25
· Visningar
3 240
Ridning Jag ´ska kanske skaffa häst/ ponny. Jag är 172 cm lång och väger ca 60 kg. Jag ska börja tävla hoppning igen tänkte jag. Tycker ni...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: stormarn99
·
Träning Jag har en skötponny som jag sköter från torsdag-söndag varje vecka sedan slutet av , varav hoppträning varannan torsdag för en bra...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Bell_is
·
Hästhantering Jag står i ett stall med 4 hästar. Flocken är väldigt orolig och det har tagit tid att avgöra en rangordning. Från början var det...
2
Svar
23
· Visningar
5 523
Senast: ch791022
·
Träning Jag skulle behöva lite tips till en okordinerad 15-årig tjej, lång som sjutton och dessutom sned i kroppen, speciellt vid ridning då hon...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: krocket
·
Hästhantering Jag köpte ett hbl-sto för 7 veckor sen, hon är 13 år gammal. Hon har bott i sitt förra hem i 7 år så jag förstår att det är en jättestor...
Svar
19
· Visningar
2 792
Senast: mackan
·
Ridning Jag vill veta vad ni tycker om hjälptyglar så som gramantyglar och halsförlängare. Min häst är 9år och blev inriden i mitten av sommaren...
Svar
12
· Visningar
2 128
Senast: Monifa
·
Hästhantering (Osäker på vart tråden passade in så det är bara att flytta om det blivit fel) Jag har funderat lite över dethär med Sommarbete och...
2
Svar
29
· Visningar
3 585
Hästhantering Jag har aldrig haft med föl eller unghästar att göra,men har däremot haft med en totalt skräckslagen importerad häst som var rädd när...
Svar
12
· Visningar
9 070
Senast: Norna
·
Ridning Tidigare har jag haft häst där det funnits belyst ridbana och lampor längs vägarna. Men där jag bor nu finns varken eller, alltså...
Svar
19
· Visningar
3 838
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Har min häst i ett litet stall, skulle kunna vara hur bra som helst, anledningen till att vi från början valde stället. Men under bara...
Svar
8
· Visningar
2 401
Senast: SQT
·
Ridning Hejsan! Jag har ett sto på 8 år som i grunden är ganska spinkig med långa ben och smal hals. Då jag köpte henne var hon utan muskler...
Svar
12
· Visningar
7 105
Senast: Amelia
·
Träning Jag har ridit 3 terminer på ridskola men kan fortfarande inte så i fältsits i trav och galopp. Bara skritt. Är man svag i benen då eller...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: Ryttare87
·
Ridning Sammanfattar situationen kort; Jag har en ridtravare ca 167cm, 16 år (riden sen hon var 4år), "ridhäst/halvblodsmodell", utb. LA...
Svar
15
· Visningar
2 433
Senast: Akiros
·
Ridning Jag förespråkar normalt att en "vuxen" häst rids varierat sex dagar i veckan, varav en skrittdag och att den vilar en dag i veckan...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 299
Senast: Estivuz
·
Hästhantering Hur spänner ni fast käkremmen på grimman? Har ni själva haken inåt emot huden på hästen eller har ni haken utåt från hästen? Jag har...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 485
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästhantering För att göra en lång historia kort: Köpte en häst som skulle vara trafiksäker. Nu har det visat sig att han är inte trafiksäker...
Svar
12
· Visningar
2 075
Senast: Hepzheba
·
Ridning Hej! Jag är nybörjare med ridning och hästar. Går på ridskola 1 gång per vecka. Vill rida mer så funderar på privatlektioner på...
Svar
2
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp