Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Den korta versionen: Vad gör man åt en häst som gapar och/eller rycker i bettet i halterna, ibland också i fri skritt? Hästen gör...
2
Svar
23
· Visningar
2 221
Senast: Riley
·
Hästhantering Någon som har erfarenheter av bredåkande hästar? Har det gått att lära om eller vänja dom vid att åka smalt? Min hbl fjolla står med...
2
Svar
20
· Visningar
3 356
Senast: Rosalinda
·
Träning Vad gör man när man ryktar hästen och den lyfter på bakbenet när jag närmar mig baken? Det här är en ridskolehäst. Han är jätte snäll...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: Vogue
·
O
Ridning Sorry for writing in English but my swedish skills aren't very good (i'm from finland). Here's a video that me and my friends made...
Svar
9
· Visningar
2 023
Senast: axel
·
Ridning Jag har ett stigbygelproblem. Jag kan inte hålla fötterna stabilt i stigbyglarna vilket gör att de åker omkring, antingen med resultat...
Svar
18
· Visningar
2 825
Senast: zassoo
·
Ridning När jag rider barbacka, vilket händer ungefär en gång i veckan, så har jag problem med att tygeländarna hamnar i kläm mellan mig och...
2
Svar
31
· Visningar
3 097
Senast: _FiA_
·
Hästhantering Har en liten mini hingst på 74 cm i mkh. Guda snäll och har innan gått med hbl sto (hos förra ägaren). Nu har omständigheterna...
2
Svar
30
· Visningar
4 410
Senast: MaRomer
·
Hästhantering Någon kanske har sett min tråd "tips fånghästar" . Jag förstår att den var upprörande men som en förklaring vill jag säga att jag var...
Svar
0
· Visningar
938
Senast: isischeyen
·
Hästhantering Har en hel del jobb med denna lilla ponny och det visste jag när jag köpte henne men jag skulle gärna vilja ha lite tips och idéer och...
Svar
9
· Visningar
1 600
Senast: sofiaspel
·
Träning Jag har börjat rida en fjording som inte blivit så mycket riden på sistone, så jag vill ha tips på olika övningar jag kan använda mig...
Svar
4
· Visningar
1 735
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Funderar på att hyra transport i vinter för att komma iväg och träna. Dock har jag inte den mest lättlastade hästen. Tyvärr. Skulle dock...
2
Svar
23
· Visningar
5 066
Senast: kvandi
·
Ridning Hejsan! Täckte slänga in en bild på min nya häst. Han är rätt omusklad och inte riktigt i hull än, men rent spontant, vad tycker ni...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
26 406
Senast: Black
·
Hästhantering Hej, Jag har börjat trickträna min häst och han tycker att det är jätte kul:) Nu skulle jag vilja lära honom bergsgeten och läste att...
Svar
6
· Visningar
2 589
Senast: manpila
·
Ridning Har en häst född 1987. Korsning och import Polen. Nu har jag börjat att få ner honom i vikt efter sommarbetet och börjat att fundera på...
Svar
10
· Visningar
1 617
Senast: c0pyright
·
Hästhantering Söker en eller flera böcker som handlar om hästens liv i flock, hur flocken ser ut osv. Några tips? :)
Svar
8
· Visningar
1 371
Senast: Kookaburra
·
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 161
Senast: Masse
·
Ridning Vi har bara en gräspaddock och nu när vädret har vart så dåligt med regn osv så är det för blött för att rida där. Så då har jag bara...
Svar
17
· Visningar
2 282
Senast: cahs
·
Hästhantering Nu är jag rådlös Jag har prövat det mesta gällande en viss häst och för att hålla henne i hagen. Ljust nu går hästarna ännu i...
2
Svar
21
· Visningar
3 522
Senast: Cornelia
·
Träning När jag byter galopp på min häst händer det ungefär hälften av gångerna att hon hamnar i korsgalopp, alltså hon byter rätt fram men...
Svar
4
· Visningar
1 627
Senast: axel
·
B
Träning Nu undrar jag hur ni som åkt med era hästar till eller från gotland gör under tiden på färjan.. Finns det kunnig personal på färjan...
Svar
15
· Visningar
4 944
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp