Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hejsan min syster har en nordis, fd travare, som nu är inne på sitt 23:e år. Han har alltid varit pigg och framåt men nu börjar vi...
Svar
10
· Visningar
4 476
Senast: tuaphua
·
Ridning Det talas ju ofta om markarbete, men jag måste fråga: VAD är markarbete? :D
Svar
15
· Visningar
9 582
Senast: Springsteen
·
Hästhantering Har ni sett den här artikeln? Jag blev helt :confused: Har människan ens sett en häst? Eller är insatt i avel eller vet hur hästen rör...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 677
Hästhantering Hej! Har ngn tips på en riktigt bra hästbok om bl.a sjukdomar ? Gärna m mkt bilder!
Svar
1
· Visningar
648
Senast: iNHALE
·
C
Ridning Tråden ligger säkert jättejättefel, menmen.. Jag är ca 150 cm lång, och väger ungefär 36 kg, och min kompis är väldigt stor, hon är...
Svar
12
· Visningar
2 042
Senast: Mixess
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 601
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hur vanligt är det? Denna vecka har jag sett på två ställen, men de är de enda jag sett i år.
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: GotAsecret
·
Hästhantering Idag hände något som jag aldrig varit med om förrut! :eek: Jag hade inne min gamla ponny för skulle pyssla om henne lite, började ös...
Svar
12
· Visningar
2 392
Senast: pulkaskurk
·
Ridning Hejsan! Jag har läst flera trådar angående olika former av hjälptyglar, de flesta pratar bara negativt om dem, själv säger jag varken bu...
Svar
19
· Visningar
3 355
Senast: Evita_peron
·
D
Hästhantering Halloj! Jag har en stor häst som kan bli larvigt rädd för saker, och det yttrar sig genom darrningar och flykt. Om jag leder honom och...
Svar
14
· Visningar
2 031
M
Ridning Om en häst galopperar i tretaktig galopp (inner bak och ytter fram sätts ner exakt samtidigt) men inte har något svävmoment -vad beror...
2
Svar
29
· Visningar
3 624
Senast: bigganl
·
Hästhantering Det finns ju hur många "hästmänniskor" som helst som tjänar otroliga pengar på nh-kurser, ledarskaps-kurser osv. Men behöver man...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
30 666
Senast: Petruska
·
Ridning Ptja, jag tyckte inte min häst gick riktigt normalt idag, kändes absolut inte halt men gick i nån obekräftad gångart. Fick den...
Svar
18
· Visningar
2 267
Senast: Remix
·
Hästhantering Får om ca 1 månad hem en 1 årig hingst som är uppfödd på lösdrift. Enda hantering han har fått är när han har verkats (vad det ser ut på...
2
Svar
24
· Visningar
2 289
Senast: Bewildered
·
Ridning Ska ev köpa en beg barocksadel av detta märke,nån som har erfarenhet av dessa sadlar o på grövre hästar? Jätte tacksam för svar!
Svar
0
· Visningar
821
Senast: Hrannar
·
Hästhantering Har en bekant som har ett bekymmer. Hennes föl sparkar och har öronen bakåt åt henne när hon försöker klappa. Hon har inte hållt på med...
Svar
3
· Visningar
2 876
Senast: Sickan
·
Träning Lite konstig rubrik men aja.. varför håller vissa hästar på och snurrar runt eller går bakåt när den ska stå still,tex i ridhuset när...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: Bewildered
·
E
Ridning Jag har skrivit en tråd om detta tidigare men jag hittar den inte. Jag och min väninna (båda 20 år gamla) ska ta en turridning nästa...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: zabby
·
E
Hästhantering Hej! Det är så att jag köpt en nordsvensk brukshäst och har hört att det ska finnas kurser där man lär sig hur man arbetar med en häst...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: Targa
·
E
Hästhantering Tänkte bara berätta vad som hände ikväll. När jag går ut till de fyra hästarna i hagen, varav två är unghästar (2 åringar) och skall...
Svar
10
· Visningar
1 500
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp