Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Ridning Utprovning av \"barocksadlar\"?? Ja, jag vet att detta är en utrustningsfråga, får den vara kvar ändå...? :crazy: Jag funderade lite...
Svar
8
· Visningar
1 664
Senast: Tez1
·
M
Ridning Var nog inne under fel ämne först (ridning)... Jag undrar om det finns någon som kan tipsa mig om övningar för att lösgöra hästen...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: Malinski
·
Ridning Jag åkte till Danmark i förmiddags, tillsammans med Stallkatten, Knickedick, Buongusto och Mnemnet (eller hur det nu stavas). Som...
Svar
2
· Visningar
976
Ridning Jag försöker få en tjej i stallet att börja rida AR för hennes häst skull. men hon är rädd att hon skall bli svullen i frambenen vid...
Svar
7
· Visningar
1 069
S
Ridning Ganska ofta när man visar bilder på det här forumet, visas bilder med hästar som utför rörelser där all vikt läggs på bakbenen (är inte...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: true_blue
·
Ridning Ska rida min första lektion för en "AR-person" idag, tänkte att jag ville göra detta barbacka :love:. Vad tror ni kan man det, eller är...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: gummisnodd
·
Ridning Var kan man hitta en sådan? Alltså en sådan som sitter från de två yttre kapsonringarna och upp mellan öronen på hästen för att kapsonen...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: psychogrrl
·
A
Ridning Kanske en dum fråga men jag har ingen aning om vad detta är. HAr kanske hört talats om det innan men jag har isåfall total glömt det. :o...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: mandalaki
·
J
Ridning Jag var på islandshäst-SM i helgen och då var det ngn som hette Ronlad alain eller ngt liknadne som hade clinic i barockridning. Det han...
Svar
17
· Visningar
2 451
Senast: psychogrrl
·
B
Ridning Min väninna här helfrälst i barock, hon läser och går på allt som har med barock att göra, senast på Rockelstad o tittade på Borba. Nu...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Dainty
·
S
Ridning Min häst har ganska dåliga hasor, något som var ett problem under hennes tid som travhäst. Nu har jag tänkt försöka mig på att börja...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: keramin
·
Ridning Har idag läst på Sylvia Lochs (jätteintressanta!) hemsida och hittade följande textsnutt: "Happily there is also now a revival of the...
2
Svar
23
· Visningar
2 532
Senast: Annellen
·
C
Ridning Jag undrar hur sporrar ses inom barockridningen. Är det få som använder det osv. Ska sporrarna vara minipluttiga eller ultralånga...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Jegra
·
Ridning när man gör en levad så ska man väl först göra piaff och sen så sätter sig hästen i en levad eller går det att göra levad ur "inget"...
Svar
7
· Visningar
1 668
Senast: svea
·
D
Ridning Vad har ni för tankar om tungfel? Mitt lilla halvblod, som var inriden, men stått en tid när jag tog över honom, har ända sen början...
Svar
18
· Visningar
3 197
Senast: DrKatarina
·
Ridning Är det någon här som har sporrar? Av vilken anledning? Är du helt AR-inriktad eller rids även dressyr i tävlningsform? Är ni några som...
2
Svar
39
· Visningar
2 665
Senast: pozze
·
Ridning Hur kan man börja med passagen på en häst där piaffen sitter bra? Några idéer?
Svar
9
· Visningar
1 137
Senast: HillsBon2
·
Ridning Har bara hittat det på Markus Postorder (Levad) där det kostar cirka 700-800 kr, finns det fler affärer/ställen med detta bett?:
2
Svar
26
· Visningar
2 810
Senast: paradox
·
Ridning någon som har bra tips på hur man man påbörja samling i tömmarna? har ett tvåårigt sto som tömkörs regenbundet och går då stabilt i en...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 413
Senast: Jegra
·
Ridning Har tillbringat dagar vid nätet och kollat in sadlar nu. Fastnade för Alta Escuela eftersom min häst är bred och kort. Har svårt att...
Svar
3
· Visningar
1 394
Senast: knyttet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp