Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Inom "vanlig" dressyr finns betäckningar som a - b - c tränare. Finns det någon motsvarighet inom den akademiska ridningen? Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 791
Senast: true_blue
·
T
Ridning Har ni läst Christina Drangels insändare i en ridsporttidning där det står att Umeå RK och Ridsportförbundet nu förbjudit Bent att hålla...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
17 159
Senast: tottenham
·
S
Ridning Jag hörde från ett håll jag inte kan vara säker på...eller ja snarare hennes första källa, att riddarpovet ska göras om så att man har...
Svar
1
· Visningar
888
T
Ridning Jag har en liten undran: Om man är totalt "grön", dvs helt och hållet nybörjare när det gäller AR - hur bär man sig då åt för att börja...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Lindi
·
Ridning Jag har en nordistravare som jag egentligen rider western på, men det drar sig alltmer mot barockstilen eftersom han visar såna...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: evis
·
H
Ridning Arbetar gärna min häst vid hand. Övar öpnna & sluta i skritt och trav, gär bra även mitt i paddocken. Har även börjat med halva...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: psychogrrl
·
P
Ridning Vilka hästraser är bättre lämpade för samling? Om man nu överhuvudtaget kan säga att vissa raser är bättre lämpade än andra? Kan man det?
2 3
Svar
48
· Visningar
4 054
Senast: Pippi
·
Ridning Har en travare som jag rider mycket på och håller på att träna på galoppen just nu. Var med en kompis som nyss börjat rida AR och blev...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning Jag känner mig ofta väldigt ensam i min ålder när jag rider då jag mött nästan endast äldre som rider AR. jag är 19 och började med AR...
2
Svar
28
· Visningar
2 115
Ridning Vad har ni märkt för skillnader på er själva och er häst sen ni började träna/rida akademiskt? Har ni märkt några negativa effekter...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: evis
·
S
Ridning Vad säger ni om att rida i en bomlös sadel?? Någon som har erfarenhet, eller har provat?? Var inne på www.torsionsaddles.com och...
Svar
14
· Visningar
1 333
Ridning Vill börja träna barock med min nordis. Men hur ska jag börja? Verkar bäst att börja från marken, men hur börjar man? Vad behöver man...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: Malinnea
·
C
Ridning Nu har jag börjat FÖRSÖKA göra öppna när jag jobbar hästen från marken. Men jag vet inte om det är jag som gör fel eller hon som inte...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: strega
·
S
Ridning Hoppas att jag får lov att lägga den här tråden här. Det är inte alls kul att ens behöva göra det här, men jag måste sälja min damsadel...
Svar
17
· Visningar
3 312
Senast: arnac
·
Ridning Med tanke på den tumult som varit på forumet i omgångar tänkte jag dela med mig av en mycket bra text. Visserligen har det inte mycket...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: psychogrrl
·
S
Ridning Då det är ont om duktiga AR tränare där jag bor vilket gör det svårt för mig att rida regelbundet för instruktör utan att behöva åka...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Spider84
·
Ridning Hur ska man börja? Hästen är utbildad Lb dressyr men nästan uteslutande skogsmulle riden den senaste tiden. Så lär få repetera en hel...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Immer
·
Ridning Besokte en trevlig hastmassa i helgen Equimondo . Forutom "barockridning" fanns aven korning, frihetsdressyr, mm och en massa...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Darby
·
Ridning hur tränar ni era hästar nu när det e så varmt?? min valack har lite ont av att det är så varmt och blir helt seg o trött. försöker...
2
Svar
22
· Visningar
2 054
U
Ridning Utprovning av \"barocksadlar\"?? Ja, jag vet att detta är en utrustningsfråga, får den vara kvar ändå...? :crazy: Jag funderade lite...
Svar
8
· Visningar
1 664
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp