Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning har ni några bra tips på hur man får hästen bärande i traven? när jag tömkör honom får jag fram fina rörelser i traven, bärande och...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Djurjouren
·
Ridning hejsan jag drog igång en tråd i februari om bilder på er och era hästar. har det hänt ngt i utvecklingen sen sist??? har ni nya kort så...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: psychogrrl
·
Ridning Jag kommer sluta som moderator, tiden räcker inte längre till. Är det någon av er här som är villiga att ta sig an rollen som...
Svar
12
· Visningar
1 348
Ridning Akademiskt & distans? Kan man kombinera det? Jag har ridit AR i snart ett år, hästen Ar riden ca 3 mån & vi provade en distansritt på...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Spirit
·
Ridning \"Smaka på din egen medicin\" ... sa medryttaren till mig tidigare i våras. Hon tyckte att jag skulle strunta i all dressyr och rida...
Svar
9
· Visningar
1 303
M
Ridning Hur är efterfrågan på foderhäst bland ryttare inom AR? Man vill kanske ha en häst som man vet att man inte blir av med när man tränat...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Majen
·
C
Ridning Jag har börjat träna för en tjej som har en egen ridstil. Hon börjar med att få hästen att böja- och ställa igenom sig. Jag tyckte detta...
Svar
12
· Visningar
1 229
Ridning Är era hästar feta? :)
Svar
17
· Visningar
1 363
Senast: susen87
·
G
Ridning Blir snart ägare till en Pre- hingst från Frankrike. "Vild" så att säga. 4 år gammal. Det blir min första unghäst... Ska bli hur kul och...
Svar
17
· Visningar
1 610
Senast: psychogrrl
·
Ridning Har just fått höra av en vän som rider för en tränare i AR att de inte tränar kondition med sin häst längre för att instruktören har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 938
Senast: Jessica
·
Ridning lodrät sits - \"hoppsadelssits\" Jag har funderat lite på hur man inverkar i en hoppsadel. Sitsen blir ju då väldigt annorlunda än den...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: space_cowgirl
·
Ridning Jag har ett varmblod jag har gjort lite av varje med. Hoppat, ridit engelsk dressyr på och tränat western. Men nu ska jag tillbaka till...
2
Svar
22
· Visningar
2 039
Senast: miranda
·
M
Ridning När man böjer hästen och den "klicka till" och hittar böjning och form och innertyglen blir slakare vill man då att de ska ta stöd på...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: montgomery
·
Ridning Jaha, vi har hittat ett fält! Med ett staket oxå;) Då vi har fått ngt emot ridbanan som grannen erbjuder vistades vi där härom dagen...
Svar
2
· Visningar
768
Ridning okej, jag vill börja med att säga att jag vet att de flesta här säger att inom barocken så spelar det absolut ingen roll vad man har för...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 213
Senast: Fifflan
·
Ridning Nu har jag läst det mesta jag kan komma över här om stångbett, men jag har ändå lite funderingar som jag skulle vara tacksam om ni hade...
Svar
10
· Visningar
1 152
Senast: Inna
·
S
Ridning Hur kontrollerar ni att ni får böjning i rätt grad på era hästar, så de får bästa effekt? Har sett en del som överböjer sina hästar (och...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Svensson
·
Ridning Ligger på hästutrustning oxå men jag vill gärna ha svar av er här som har lite koll på det här med ridkapson och stångbett osv.. Kan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 509
P
Ridning Under hela våren har vi nu tränat intensivt med goda resultat :love: men jag börjar känna mig riktigt less på träning och nu när det i...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Druvan
·
Ridning Hej det är så att min halvblods valack har haft snett bäcken ända sedan han var 10 månader då han gick omkull i hagen. undrar om det är...
2
Svar
26
· Visningar
3 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp