Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet JAG ÄR SÅ LESS PÅ SKITEN. Efter två misslyckade bordsprojekt står vi fortfarande utan matbord, och med två bord i lägenheten som vi inte...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: Voeux
·
Samhälle Det verkar bara gå att köpa färdiga matkassar online? Försöker googla.men jag hittar ingen butik i aktuellt område (Hjo) som erbjuder...
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: alazzi
·
Trädgård & Växter Jag har hittat ett par gamla utekrukor (ca 50 cm i diameter) som jag skulle vilja plantera något färgglatt, lättskött och hyfsat...
2
Svar
27
· Visningar
2 015
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jaha då har jag fått min första rullstol inte något jag trodde jag skulle behöva vid min ålder, den är främst för utomhusbruk inne har...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Saija
·
Mat Alla har vi våra "guilty pleasure" saker vi gillar att äta, eller konstiga kombinationer som andra inte gillar. Exempelvis doppa pommes...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 277
Senast: hagel
·
R
Juridik & Ekonomi En kompis till mig har genom bostadsförsäljning fått strax över en miljon i kontanter. Hon bor i en hyresrätt och vill av olika skäl...
Svar
19
· Visningar
1 982
Senast: Seabaz
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och...
Svar
17
· Visningar
2 169
Senast: Brie
·
IT & mobiler Finns det någon telefon som kan spela in ljud på avstånd? Inte jätteviktigt egentligen, men som ikväll hörde jag nattskärran och det...
Svar
3
· Visningar
513
Senast: Snubbelfot
·
Samhälle Apropå polisvåld och protester i USA och tråden om det så startar jag nu en tråd om polisbrutalitet i Sverige. Varför tror ni att...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 591
Senast: Lady_S
·
Relationer Alla har säkert stött på folk som har lite väl livlig fantasi. Som påstår de mest fantastiska saker, men när man blir intresserad och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 304
Senast: prallan
·
Mat Jag har en Chiliplanta med massor av mogna frukter men har ett problem. Planen var att använda dem allteftersom men min mage har lagt av...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: EmmaN
·
Samhälle Har sett att de har stängt dassen på de badplatser jag varit på pga smittorisk. Är det så överallt? Tänkte om det är nåt statligt eller...
Svar
13
· Visningar
1 272
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Eftersom jag aldrig har haft mer än en anställning åt gången så får ni ursäkta om detta är en jättekorkad fråga :angel: Jag är anställd...
2
Svar
38
· Visningar
2 788
Senast: Ramona
·
Fordon Vad är ert bästa husvagnstips? Det kan vara vad som helst från bra campingplats, till bästa prylen, till tips hur man får hela vagnen...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Min partner har testat positivt för covid-19 och jag meddelade min ena arbetsgivare (jobbar extra som personlig assistent, 10 %, enda...
2
Svar
30
· Visningar
4 459
Senast: Ridinglady
·
Trädgård & Växter Vi har ett träd utanför vårt köksfönster som i år lockar till sig en helt enorm massa humlor. Jag kan enkelt räkna till typ 20 humlor...
Svar
1
· Visningar
345
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Är det en lymfkörtel? Den där hårda knölen som sitter alldeles bakom örat (ovanför örsnibben)?
Svar
10
· Visningar
3 378
Senast: Miedo
·
Kropp & Själ Jag hamnade i en diskussion med en veterinärkompis om hundar och deras skall, inspirerad av min skällande sheltie. Hur får hon inte ont...
Svar
6
· Visningar
669
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Jag har inget extrarum i huset som kan bli mitt skrivrum. Men i stallbyggnaden finns två isolerade gästrum, varav det ena används som...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 471
Senast: Septicemia
·
Hemmet Jag läste att man enligt konsumentlagen har tio års reklamationsrätt och funderar över huruvida det fungerar i praktiken. 2013 panelade...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp