Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik det är såhär att det är nån som smyger runt i stallet och vi misstänker att det kan finnas risk för inbrott i sadelkammaren. vad...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: tomten
·
Ekonomi & Juridik Hej! En vän till mig lånade ut sin häst på foder till en tjej. Tjejen hämtar hästen, men efter ca 1 månad tar hon kontakt med min vän...
Svar
2
· Visningar
1 582
Senast: san77
·
Ekonomi & Juridik Kan man säga upp en hyresgäst trots att det inte finns något kontraktsbrott? Vi har ett rätt simpelt kontrakt och simpla stallregler...
Svar
14
· Visningar
1 616
Senast: IslaBonita
·
Ekonomi & Juridik Hej alla! Mitt stall kommer stå klart snart, och tänkte då hyra ut två boxar. Intäkterna kommer direkt gå till lån och elen. Ska man...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: Warfang
·
Ekonomi & Juridik Har så att i stallhyran ingår foder. Ska nu ev ta emot ett sto på helinackordering som är dräktig. Vad kan man begära extra med tanke på...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: Görel
·
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: JennieNoor
·
Ekonomi & Juridik Hejsan Har redan tidigare skrivit en tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1007964 Där säljaren nu gått med på att ta...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Mish
·
M
Ekonomi & Juridik Om man måste värdera sin bästa vän som blivit "mördad" av en bildåre och om polisen anser att allt var bilistens fel, vad är då rimligt...
Svar
16
· Visningar
2 292
Senast: mercedez
·
S
Ekonomi & Juridik Hejsan. Undrar om någon har koll på den här frågan. Jag lånade en foderhäst i slutet av sommaren och nu har jag ramlat av hästen...
2
Svar
26
· Visningar
3 436
Senast: Stenmagi
·
N
Ekonomi & Juridik Någon får gärna flytta tråden om den hamnat fel. Funderade på lösdrift, och det finns ju regler på måtten på ligghall per häst...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Mli
·
J
Ekonomi & Juridik Häst 1: Tjej var och provred. Det gick väldigt bra. Hon ville ha hästen på prov bara för att se attd en gick ihop med hennes andra häst...
Svar
19
· Visningar
3 016
Senast: misan
·
K
Ekonomi & Juridik Det är ett tag sen, 2 månader, men jag undrar vad man kan göra. Hästen köptes muntligt via telefon, allt gick rekordsnabbt, den blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 509
Senast: Boj
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har brottats med ett dilemma sedan förra veckan. Ska försöka korta ned det hela så det slipper bli en roman. Jag flyttade till...
2
Svar
32
· Visningar
4 602
Senast: Luleå
·
Ekonomi & Juridik Ni får flytta tråden om ni tycker den ligger fel, för jag vet inte riktigt var den hör hemma. Har veterinärer tystnadsplikt, som läkare...
Svar
14
· Visningar
3 239
Senast: Mariika
·
Ekonomi & Juridik Har sedan ett år haft mina hästar på lösdrift på gården där jag bor. Jag fick då hjälp av en bonde som har lite mark som bara står att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 085
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hur löser ni inköpen av hö för sisådär 17-20 hästar (blandat ponny och häst). Det blir ganska stora mängder som kommer gå åt innan nästa...
Svar
10
· Visningar
1 675
Senast: Boerperd
·
S
  • Låst
Ekonomi & Juridik Var har ni era hästar försäkrade och varför? Är de bättre än något annat försäkringsbolag på hästar?
Svar
1
· Visningar
761
Senast: mysko
·
B
Ekonomi & Juridik Jag blir mer och mer tveksam till om jag kanske ska sluta sälja hästar. Dels pga att det inte blivit den lönsamhet som jag hade hoppats...
2
Svar
35
· Visningar
4 647
Senast: Boop
·
Ekonomi & Juridik stallet håller till godo men en klippmaskin, men man måste köpa skären själv. nu är vi två som har tänkt slå oss ihop för att dela på...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Seabaz
·
K
Ekonomi & Juridik Jag hjälpte en tjej med sin häst att rida till den. En dag i början på tillridningen märkte jag att hästen rörde sig konstigt och sa det...
Svar
4
· Visningar
1 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp