Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har lite höbalar kvar från förra året av jättebra kvaliteet som jag hade tänkt sälja. OBS det här är ingen annons! Vill bara höra...
Svar
16
· Visningar
1 673
Senast: Fredag
·
M
Ekonomi & Juridik Tycker att i flera trådar man läser så väljer folk bort tex vissa tjänster i stallet (som kostar pengar) för att de inte har råd....fast...
2
Svar
29
· Visningar
2 804
Senast: kryddelydd
·
A
Ekonomi & Juridik Har en häst på livstidsfodervärdskontrakt samt ett muntligt avtal (utomstående vittne ang det muntliga avtalet finns) vid hämtning av...
2
Svar
30
· Visningar
3 696
Senast: alke_
·
Ekonomi & Juridik Vad gör man med alla EUR-pallar man får spån och hösilage på? Jag har typ 20-25 pallar från förra året som min nya höleverantör inte...
Svar
15
· Visningar
5 485
Senast: Lydia
·
P
Ekonomi & Juridik Ni som har stall och ni som hyr box, har ni krävt/betalat en depositionsavgift för boxen/arna? Hur mycket ligger de på ungefär?
Svar
18
· Visningar
1 742
Senast: Lydia
·
Ekonomi & Juridik Vi har haft hästen ute på foder. Kontraktet gällde ett år. Fodervärden ville sedan av ekonomiska skäl lämna tillbaka hästen efter några...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: Pinto
·
Ekonomi & Juridik I förra veckan ringde min mobil... Det är en tjej som frågar om jag vet något om en ponny. Hon hade tydligen lånat ut den till A på...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 857
Senast: Stenmagi
·
Ekonomi & Juridik Storyn går så här.. En ponnyhingst springer lös på vägen, en kompis fångar in den efter mycket om och men. Ägaren kommer och ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 381
Senast: mul
·
Ekonomi & Juridik Senariot: Min splitter nya transport (ca. 2½ veckor gammal), uppställd på anvisad plats vid stallet där jag har hästen inackorderad...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik Hoppas tråden är på rätt ställe.. Hur är det i era försäkringar, jag började just läsa villkoren lite noggrannare och såg att...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: pinky
·
I
Ekonomi & Juridik Någon som har sökt projekt/investeringsstöd inom ramen för landsbygdsprogrammetoch och som har tips eller erfarenheter att dela med sig...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: kvandi
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag är på G att skaffa mig ett kompetensbevis och undrar om någon gått den här kursen och kan säga om det var värt pengarna? Finns...
Svar
9
· Visningar
1 372
Senast: Piffpuffen
·
Ekonomi & Juridik Finns flera trådar i olika forum om hästskojare som fått gratis häst och sedan slaktat eller sålt vidare. Bland annat i denna tråd...
2
Svar
34
· Visningar
3 271
Senast: Stenmagi
·
Ekonomi & Juridik Jag ska köpa min häst jag har på foder och funderar på det här med försäkring. Nuvarande ägare har hästen försäkrad i If, men har ett...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Constance
·
Ekonomi & Juridik Jag går och funderar så jag håller på att bli gråhårig över om jag ska starta egen firma eller ha hästarna som hobbyverksamhet och...
Svar
3
· Visningar
1 895
Senast: Fia-Lina
·
Ekonomi & Juridik Jag har funderingar på att utbilda mig till hoppdomare. Om man då ska få ersättningen vitt, hur gör man då? Jag har förut fått något...
Svar
8
· Visningar
2 701
Senast: kopparberg
·
T
Ekonomi & Juridik Hur fungerar det med moms vid försäljning av och inköp av privata hästar? Om man som häst företagare köper in en häst med moms får man...
2
Svar
30
· Visningar
10 244
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik det är såhär att det är nån som smyger runt i stallet och vi misstänker att det kan finnas risk för inbrott i sadelkammaren. vad...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: tomten
·
Ekonomi & Juridik Hej! En vän till mig lånade ut sin häst på foder till en tjej. Tjejen hämtar hästen, men efter ca 1 månad tar hon kontakt med min vän...
Svar
2
· Visningar
1 577
Senast: san77
·
Ekonomi & Juridik Kan man säga upp en hyresgäst trots att det inte finns något kontraktsbrott? Vi har ett rätt simpelt kontrakt och simpla stallregler...
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: IslaBonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp