Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik ..hmm hoppas någon förstår rubriken.. ;) saken är denna: Fick en stor skatteskuld i våras. Den skulle äta upp hela vår buffert så jag...
2
Svar
38
· Visningar
5 055
Senast: Jenny
·
Ekonomi & Juridik Alltså jag brukar ha koll. Men nu så är det för mycket även för mig. Vad är det för all anmälan, journalföring och annat? När får...
2
Svar
20
· Visningar
2 254
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Min ena häst har skadat sig på en bil som åkte för nära honom :( Visserligen saktade föraren ner när hon åkte förbi men min häst...
2
Svar
39
· Visningar
4 498
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Som sagt när jag som privatperson utfärdar en faktura, vad är det som behöver stå med? Inser att specificering av vad jag tar betalt...
Svar
3
· Visningar
2 726
T
Ekonomi & Juridik JAG BEHÖVER TIPS OCH HJÄLP!! Jag ska sälja en av mina 2 hästar och en dam på ca 45 mil bort ringde och i stort sett "paxade" honom...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 699
Ekonomi & Juridik Om jag, som markägare eller arrendator, har upplåtit betesmark åt en flock hästar och ägaren till hästarna brister i...
Svar
2
· Visningar
2 362
H
Ekonomi & Juridik Behöver lite råd & hjälp nu. Tog hem en häst på öppetköp i slutet av september. Skrev kontrakt med stallägaren med uppsägningstid på...
2
Svar
25
· Visningar
3 410
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik I en hage så har vi två shetlandsponny och ett halvblodsföl vilket skapar en hel del problem just nu känner jag. Shettisarna ska ha en...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Ni som är sponsrade av någon/ något, hur har ni blivit det. Letar efter sponsorer men vet inte riktigt hur man ska gå tillväga. Hur har...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Royal
·
H
Ekonomi & Juridik Jag har en dröm som många andra att en dag kunna köpa mig en egen häst. Har ridit sen jag va liten knott men inte haft hästintresserade...
2
Svar
39
· Visningar
3 148
Senast: Grannox
·
L
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur man går tillväga för att få ett hästköp återkallat? Har köpt ett fullblod på 7 år som vi har provridit vid två tillfällen...
2
Svar
33
· Visningar
6 437
Senast: Mariona
·
Ekonomi & Juridik Ni vana lösdriftare- vad strör ni med? Vi har byggt upp vårt underlag och bädd så här: Först bort med matjorden och på med tjockt...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 328
B
Ekonomi & Juridik Jag har en ridbana av sand. Den är ganska så tung. Undrar hur man bäst kan fixa detta? I övrigt är den super! Aldrig att den håller...
Svar
8
· Visningar
1 702
Senast: Inka-90
·
Ekonomi & Juridik Jag börjar känna ett behov av att veta vad jag ska göra av mitt liv. Har funderat på hästmassör men det verkar ju bara gå på förlust...
2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Apollo 13
·
C
Ekonomi & Juridik Har en vän som äger ett aktioebolag tillsammans med en partner och aktierna är fördelade 75/25. Företaget har funnits ett längre tag och...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: ridtravare
·
Ekonomi & Juridik jag har stall med inackorderingar, i kontraktet står 2 mån uppsägning som skall ske skriftligen. Nu till min fråga, om jag säger upp så...
2
Svar
37
· Visningar
4 262
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Jag är intresserad av att gå en ridutbildning, och undrar om det finns några möjligheter att söka ex bidrag osv Jobbar som ridlärare...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: EmblaAsk
·
L
Ekonomi & Juridik Nyfiken på hur ni arbetar som har inockardering av avelsston. Berätta hur ni jobbar o hur ni tycker det funkar...;)
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: Nafayette
·
L
Ekonomi & Juridik I detta fallet till Spanien. Någon som vet vad som gäller med pass, friskintyg och hur man finner en lämplig transportör? Vad ska man...
Svar
2
· Visningar
1 647
Senast: svea
·
Ekonomi & Juridik Den dagen kontraktet skrivits under, betalningen erlagts eller betalningen mottagits? (och ja, alla datumet är olika i det här fallet).
Svar
16
· Visningar
1 400
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp