Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag skulle vilja lägga till ett namn men förstår inte riktigt hur jag ska gå till väga och vad som räknas som mellannamn respektive...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: Görel
·
Äldre på lördag tänkte jag testa baka mina första glutenfria lussebullar, har suttit och googlat lite, men tänkte fråga här också.. Hittade...
2
Svar
20
· Visningar
2 101
Senast: Niyama
·
Äldre Jag har börjat släktforska och det är verkligen jätteroligt och intressant. All kunskap är inte positiv, min släkt har haft sina jobbiga...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag tittar inte på Skavlan, men ikväll berättade någon att Sofia Helin varit med där i år. Så jag letade upp programmet och måste bara...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 361
Senast: cirkus
·
Hemmet Jag ska sätta upp nya golvlister i mitt vardagsrum. Väggarna är av lättbetong och jag är lite fundersam på hur jag ska fästa listerna...
Svar
5
· Visningar
2 823
Senast: Gimlan
·
IT & mobiler Uppdaterade macen men nu hittar den inte det mobila bredbandet. Vad göra? Någon inställning jag behöver titta på? Det mobila...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Korven
·
Äldre Jag ska förnya min telefon som håller på att dö på riktigt och funderar på att teckna abonnemang hos comviq då de har bäst pris på...
2
Svar
24
· Visningar
2 777
Senast: Lavinia
·
Äldre FNs klimatmöte i Paris har startat. Men man kommer inte lyckas enas om en strategi för att rädda planeten. Money talks, bullshit walks...
Svar
12
· Visningar
496
Äldre Min bil är 3,5 år gammal och tyvärr måste jag byta belägg, skivor och kolla ena oket redan :mad: Fått en prisuppgift av dom som servar...
Svar
14
· Visningar
707
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Det lär väl inte ha undgått någon att "kriget i Syrien" inte längre är Syriens krig, så att säga. Allt fler länder blandar sig i...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 845
Hemmet Vet ni vilken dag det är? Tänkte jag med skulle göra en renoveringstråd, har varit dåligt med dem på sistonde! Men vi kan väl säga att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 441
Relationer Min pojkvän (numera sambo) fick förmånen att köpa sin hyreslägenhet till ett väldigt bra pris. Hans pappa är dock borgensman - heter...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 260
Senast: AraSlei
·
Äldre Gjorde nån slags variant på hedvigsoppa idag. Kan en frysa in en del av den? Det är vitkål, quornfärs, potatis, gul lök och purjolök i...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Pancakes
·
Äldre Jag undrar om någon vet vad Remember tomorrow heter på latin? På svenska motsvarande Minns imorgon. Något tips var jag kan försöka söka...
2
Svar
22
· Visningar
1 710
Senast: Thomasine
·
Tjatter När tycker du det är okej att börja julpynta? Det kliar lite i mina fingrar och jag har "smygpyntat", typ ställt fram adventsljusstaken...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 050
Senast: Scata
·
Fritid Det finns en komplett snickeriverkstad på vår nyköpta gård, med flera olika maskiner, virke och mängder av tillbehör. Vi har även egen...
Svar
9
· Visningar
759
Senast: Jerseyite
·
Äldre Obs: Inte relaterat till eventuellt aktuellt anonymt nick! Jag satt och tänkte på det här med anonyma nick här på Buke, eller på annat...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 667
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag jobbade för ca två veckor sen. När vi låst om oss bröt sig några in och jag blev slagen flera gånger i huvudet med tillhygge. Mina...
2
Svar
36
· Visningar
3 506
Senast: MissFideli
·
Äldre Den 30:e ska mitt jobb ha halloweenfest och jag har visst lovat att gå... Jag tänkte mig först Charlie Chaplin.. kan ju inte vara så...
2
Svar
29
· Visningar
3 372
Senast: nyponros
·
Kropp & Själ Och vad tycker ni om det? Bakgrunden är att barn som är födda sent i v.21 har räddats.
14 15 16
Svar
300
· Visningar
15 725
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp