Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Skulle skära av en hal sötpotatis igår och slant. Kniven, en ny hypervass Fiskars kökskniv, for snett in i tummen (ovanför översta leden...
Svar
8
· Visningar
1 062
Trädgård & Växter 🌺 Florister! 🌺 Vakna sa jag!! :bump: Sökes: Erfarna Blomsterdekoratörer? Hopp upp ur sängen, koka kaffe och svara på frågor! Bums...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: nejlica
·
Skola & Jobb Jag ska göra ett antal egna statistikuppgifter med med avstamp i stallet. Den en uppgiften har jag dock fastnat i och kan inte komma på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: AbCdE
·
Hemmet Hjäääälp. Vi behöver en ny taklampa till vardagsrummet eftersom armaturen till den nuvarande har kastat in handduken. Men det är ju...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Blyger
·
Tjatter Lekregler: klicka på länken till Wikipedias slumpsida och berätta för oss vad du fick läsa om! :) Inget fuskande, första slumpen måste...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
2 739
Senast: Tranan
·
Hemmet Med tanke på elpriserna och diskussionen i Elpristråden om gardiner, så tänkte jag att det kanske är bra med en tråd där vi kan samla...
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
64 700
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag har gått och blivit med odlingslott! Här ska växa potatis, lök, kål och majs tillsammans med fina sommarblommor. Men ytan(150...
2
Svar
31
· Visningar
1 433
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har letat på hemsidan men inte hittat något svar. Kan man köpa bingolotter online och välja klubb man vill stötta? Alltså i bland...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Halcyon
·
Mat Jag satte en surdegsgrund igår. Har aldrig lyckats ens hålla liv i sådana jag fått tidigare, men någon gång ska det väl lyckas. Stenmalt...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 442
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva lite knep för att ta bort min "långsinthet". Är det ens ett ord? Nåväl, den förnuftiga delen säger till mig att det är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 475
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag var på en föreläsning för några månader sedan och antecknade febrilt. Idag började jag läsa mina anteckningar från föreläsningen och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 086
Senast: Badger
·
Fritid Jag är väldigt mycket nybörjare när det kommer till att sy. En rejäl bromskloss just nu är alla miljoner olika tygsorter som jag inte...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Tonto
·
Samhälle Jag har förstått att det är stora översvämningar på vissa håll i Sverige nu. Är det någon här som är drabbad? Hur har ni det och behöver...
Svar
13
· Visningar
2 209
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 834
Senast: Luff
·
Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 275
Senast: et_flickan
·
Samhälle Så har decembers elräkning trillat in och till min stora lättnad var den inte så mycket dyrare jämfört med förra året (som var...
21 22 23
Svar
440
· Visningar
23 910
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Jag behöver en ny baddräkt och kan verkligen inte hitta vad jag söker. Så jag vänder mig till bukeoraklet😁 Jag vill ha en som inte är...
Svar
14
· Visningar
1 204
Senast: jeennnnyy
·
Hemmet Har upptäckt att jag älskar tända ljus sen vi flyttade till huset. Inte doftljus utan vanliga ljus men gärna olika former etc. Nu vill...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Berättade för min psykolog om vilka känslor och upplevelser jag har i vissa situationer. Hen bekräftar det jag redan misstänkt, att det...
Svar
19
· Visningar
1 211
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har aldrig gått till psykolog men bestämt mig för att testa mest för att se om jag kan få hjälp med mitt övertänkande. Hur hittar...
Svar
17
· Visningar
1 153
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp