Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag har fått i hemläxa att utesluta all stark, kryddad, fet samt stekt mat ur min kost. Problematiskt då jag nästan enbart äter stekt...
Svar
5
· Visningar
4 243
Senast: Sasse
·
Mat Vår stora frys gick sönder någon gång mellan söndag och måndag. Märkte det då glassen jag köpte på måndag förmiddag var alldeles mjuk...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: SaraXX
·
  • Omröstning
Tjatter Fullständig förvirring har uppstått på kontoret och vi kan inte komma överens om vad som gäller. Hilfe!
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 198
Senast: megasus
·
Samhälle Skolstrejk idag, vuxna uppmanas att vara med nästa fredag (27/9). Märker ni det? Ska ni vara med? Jag är medlem i Unionen och har följt...
21 22 23
Svar
452
· Visningar
27 095
Senast: tara
·
Tjatter Hur gör ni andra som har långt hår, det är ju sjutton alltid i vägen eller fastnar någonstans! Nu har mitt växt så pass att det alltid...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 258
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag tänkte köpa påsar, vill den ska vara så liten som möjligt ihoppackad, stark och inte för dyr för någon lär tappas bort. Vilken påse...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 492
Senast: Youma
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 039
Kläder & Bli fin Jag behöver bra skor att gå i men jag vill helst inte att de kostar massor, kanske max 700kr eller runt där. Gärna rejäla gympaskor...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Fille
·
Juridik & Ekonomi Jag ska sälja lite olika saker och allt kommer skickas. Hur räknar man ut frakt? Bör man packetera och ta med sig till ombud, eller är...
Svar
17
· Visningar
1 504
Kropp & Själ Jag mår inte bra av koffein. Sedan ett antal år försöker jag att bara dricka koffeinfritt kaffe. Problemet är att jag älskar svart te...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 064
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ 👀 Wow, jag hade snarare gissat på alla giftiga djur som finns där. Har de alltså kanske mer respekt för de giftiga än för tamdjuren månne?
2
Svar
29
· Visningar
3 208
Senast: Seabaz
·
Tjatter Har ni tänkt på att den enerverande reklamen för spelbolaget de uttalade ”Tom Bola” nu verkar ha fått sitt riktiga namn ”tombola”. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Penny Lane
·
Relationer Finns det några orimliga anledningar ni sveper vänster på folk? Här innefattas ju inte barn eller sådant 😉 Jag sveper vänster på...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 524
Kropp & Själ Min pappa har dött och jag vet inte hur jag ska hantera sorgen efter honom. Det är snart ett år sedan, han dog 2 mars förra året. Han...
Svar
7
· Visningar
3 009
Senast: Tassetass
·
Kropp & Själ Hur yttrar sig detta? Vårt jobb har flyttat till nya lokaler och det finns förstås vanliga förbud som mot nötter men även kanel. Enligt...
Svar
5
· Visningar
1 410
Senast: Torill
·
Samhälle Det där är lika olämpligt att kläcka ur sig som att afrikaner/svarta är födda med rytmen i blodet.
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: skogaliten
·
Hemmet Min ena hund kan inte hålla sig på nätterna så det är alltid kisspölar på sovrumsgolvet (hon har hälsoproblem som gör att hon kissar...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 787
Senast: Lyan
·
Fritid Jag behöver ev hitta ett trevligt café i hyfsad närhet till stadsarkivet på Kungsklippan imorgon. Hyfsad närhet = inom en kilometer...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: lil-sis
·
Hemmet När jag växte upp fanns typ ett alternativ på säng, man hade 90-säng. Alla hade det. Enda undantaget var min relativt nyinflyttade...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 045
Senast: Imogen
·
Samhälle Nu när brexit är ett faktum så är det väl rimligt att rika Sverige får betala 16 miljarder extra då britterna inte behöver betala till...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp