Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Jag äger en fastighet som är taxerad som jordbruksfastighet, dock drivs ingen aktiv näringsverksamhet. Nu har vi lagt nytt tak på...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 493
Mat Vår köttermometer har valt att ge upp samma dag som vi behöver den... Vi ska göra en stek på älg. Enligt receptet ska 1 kg vara inne i...
Svar
3
· Visningar
1 927
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Svärmor har en Android-telefon, Android 9, som saknar alternativet för att ställa in en bakgrundsbild och jag lyckas inte lista ut vad...
Svar
2
· Visningar
508
Senast: Nizhoni
·
Kultur Någon som såg SVT:s uppdrag granskning om mjölkgården? Jag skulle inte kalla det något annat än djurplågeri det som visas på bilderna...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
9 125
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Min knäled hoppade ur led (men hoppade tillbaka) för drygt en vecka sedan. Jag blev skickad till akuten där läkaren konstaterade inga...
Svar
19
· Visningar
2 363
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: _Taggis_
·
Hemmet Vi ska bygga ett fritidshus med året runt-standard i Roslagen. Huset kommer att vara 45 kvadratmeter med loft. Det är öppet i nock över...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Svårt att veta under vilken rubrik denna tråd skulle placeras eftersom den rör alla djurslag, så fick bli allmänt. Vill moderator ha den...
Svar
13
· Visningar
1 936
Senast: iNHALE
·
Fritid Buketräff Göteborg! 😁 Jag vill ha en Buketräff, men som många vet är jag rätt sjuk och har lite energi. Så någon som har ork att...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 649
Senast: enough
·
Kropp & Själ Ska göra en kortare tripp till Norrköping i maj och önskar förslag på trevligt hotell och en mysig resturang. Med lite förhoppningar om...
Svar
14
· Visningar
508
Senast: Mixoman
·
IT & mobiler Vi har fått fiber framdraget till huset. Vi är båda helt ointresserade och därmed helt obegåvade vad gäller teknik. Vad ska man välja...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Senast: tara
·
IT & mobiler Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett...
Svar
0
· Visningar
366
Kultur Så vackra de är och trevliga barnfilmer. Om man kan tala om foto i animation så tycker jag att fotot är underbart.
2
Svar
24
· Visningar
1 504
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vad menar du med att vägarna inte hålls i skick? Hastigheterna är satta för att undvika olyckor. Det Trafikverket oftast vill göra för...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 538
Senast: anna_panna
·
Hemmet Vi behöver göra om vårt badrum. När vi ändå håller på vill jag styra upp planlösningen. Vårt badrum är nämligen ett genomgångsrum för...
2
Svar
36
· Visningar
5 187
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Söker lite inspiration, mitt jobb flyttar till andra lokaler och även om det är på pendlingsavstånd så är det inget pendlingsavstånd jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 459
Kultur Har ni någon absolut favoritfilm genom tiderna? Eller flera? Varför? :) För mig är Sagan om ringen trilogin ett självklart val till min...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 494
Senast: Catsu
·
Hemmet Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa en luftrenare. Jag har varit konstant täppt i näsan i typ 10 års tid, och det blev bättre...
2
Svar
22
· Visningar
2 192
Senast: Unafraid
·
Kultur Jag har fått den ärofyllda uppgiften att sjunga på ett dop om några veckor, men vad tusan sjunger man på ett dop? Någon här som sitter...
Svar
18
· Visningar
2 775
Senast: TeamLundVer
·
Mat Jag tillhör den del av befolkningen som snser att chili bara bränner i munnenoch tar bort all annan smak. Det måste ju uppenbart finnas...
2
Svar
33
· Visningar
2 254
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp