Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

R
Kropp & Själ Min hjärna fungerar inte särskilt bra då jag har gått igenom någonting väldigt tufft den här veckan. Min man föreslog att vi skulle gå...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: Raderad medlem 6459
·
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller... 11 12 13
Svar
243
· Visningar
22 936
Senast: MiaMia
·
Äldre Jag hörde ordet "måg" igår och insåg att jag vet inte vad det det är. Kan någon upplysa mig? Och medan jag ändå är igång och ställer...
Svar
19
· Visningar
9 780
Äldre Har hjälpt till att sanera (alltså verkligen städa/röja, i ett extremt skitigt och stökigt hem) en villa i ett par dagar (inte...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: BernT
·
Äldre Sitter och funderar på om jag har bacillskräck eller om det faktiskt är äckligt :) Jag har fruktansvärt svårt att äta något som någon... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 039
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har under ett par år - varje gång det blir sommar med ljusa kvällar och morgnar - funderat på att skaffa mig en sovmask för att... 2
Svar
24
· Visningar
2 998
Kropp & Själ En närstående diagnosticerades för några år sen med bråck på magmunnen, och har medicinering (omeprazol?). Hen har ändå besvär och vad...
Svar
8
· Visningar
1 672
Senast: kem
·
Äldre Jag och sambon ska ha en barnfri helg och äta på restaurang i Stockholm . Det är nu helgen som kommer (21-22). Vi ska äta på Gondolen... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 750
Senast: Modest
·
Äldre Jag har börjat titta mer på youtube och vill ha mer intressanta folk att följa. Så vilka följer ni? 2
Svar
24
· Visningar
1 723
Senast: sassiball
·
Relationer Nu har jag råkat läsa några böcker där huvudpersonen har en kontrollerande och martyr liknande mamma. Alltid skuldbeläggande. Ingen av... 2
Svar
27
· Visningar
8 069
Senast: coolia
·
Kropp & Själ Störs en hel del framförallt tidig morgon av ljud. Vi har gärna fönstret öppet på nätterna pga värmen nu på sommaren, men nästan varje... 2
Svar
20
· Visningar
9 186
Senast: tuaphua
·
Äldre Två vuxna, en mellanstor hund och ett barn på 5 år ska nu bli campare! Vi kommer åka ut i skogen kanske 5-6 nätter i sommar samt sova...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Lavine
·
IT & mobiler Buke brukar ju kunna ha svar på det mesta, så jag kollar med er. Min telefon har gått sönder, och eftersom det är praktiskt att kunna...
Svar
5
· Visningar
2 209
Senast: Ullmerkott
·
Fritid Ni som har biodlingar - hur mycket kostar er biodling er varje år? Jag skulle vilja ha en kupa eller två för hushållsbehov och sälja... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 583
Senast: Chili
·
Samhälle Har vi ens något sådant parti tillgängligt? Skulle gärna se hårdare straff för våldtäkt, mer eget ansvar från den som våldtar så dom... 8 9 10
Svar
183
· Visningar
11 446
Senast: SaraMara
·
Äldre Stockholms båda mest trafikerade pendeltågsstationer (utgår från att de är mest trafikerade i alla fall, Stockholm City och Odenplan) är... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 864
Senast: mamman
·
Äldre Jag är så sjukt uttråkad! Både hästar och hundar vilar pga värmen. Hundarna får åka och bada ibland men det är allt. Hästarna är på bete...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Haha. Nu låter jag som värsta lortgrisen. Använde ett halsband som tydligen hade oäkta metall i kedjan=nu har jag en grönsvart rand...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: Lingon
·
Äldre Vad gör man åt oljiga glasögon? Hur får man bort det? Har tvättat med varmt vatten och yes typ 10 gånger utan förbättring. De är så...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet