Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Köpte mig för några månader sedan ett nytt problem, f´låt en ny häst. Hästen var ganska nyligen inriden och grön. Hur nyligen inriden...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 937
Senast: Boj
·
S
Hästhantering Vår 1,5 åring har plötsligt börjat visa sura miner och vara arg mot folk. Inte mot mig hittills men mot övriga familjemedlemmar. Han har...
Svar
11
· Visningar
1 630
Senast: Boj
·
Ridning att mycket av mina rid/hästproblem ligger på mig.. om nån läst innan så hoppar min häst åt sidan å jag flyger av.. å som sagt vet att...
2
Svar
25
· Visningar
2 554
Senast: NightRain
·
  • Låst
Hästhantering Jag har tömkört mycket i yngre dagar men då var det med en gammal ponnytravare som var van. Jag ska nu tömköra in min egen häst, en...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Jag är 159cm väger 48kg. Är jag för stor för att skaffa shettis, främst till körning och trickträning men rida nån gång ibland?
Svar
5
· Visningar
910
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Är en maxad d-ponny för stort för mig om jag är 159cm och väger 48kg?:)
Svar
4
· Visningar
973
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Är det förstort för mig att rida en häst på 153cm varmblod om jag är 159cm och väger 48kg? Det är inte så att jag ska köpa den utan som...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: IngelaH
·
Ridning Har jättesvårt för att sitta ner i trav och galopp.. Traven är lättare men galoppen studsar jag i upp och ner. Brukar försöka att klämma...
Svar
15
· Visningar
3 819
Senast: Chilodeur
·
Hästhantering Hej! Har en fråga om någon här hört/vet/tränar med T Tellingtom Touch metoden? Själv har jag aldrig hört talas om det innan en resa...
Svar
16
· Visningar
3 094
Senast: marshall
·
Träning inspiration sökes, har ingen ridbana, släpet har inga vinterdäck(de vi fick med hade fel fälg) + att bromsen tydligen ligger till =...
Svar
18
· Visningar
2 698
Senast: Buck
·
Träning Hur tycker ni en första provridning bör se ut? Vad ska man testa i ridningen och vad ska man göra i stallet?
Svar
4
· Visningar
2 350
Senast: Zipp2010
·
Hästhantering Har sedan 1,5månad sen fått hem min unghäst (2,5år) från "dagis" och undrar vad ni hade gjort alt tänkt på lite extra i hans fall...
Svar
12
· Visningar
2 448
Senast: Chicolinas
·
Hästhantering Jag har nyss byggt stall och tagit hem mina hästar till gården. Ponnyn klarar sig ensam när jag rider iväg med storhästen men när jag...
2
Svar
39
· Visningar
6 607
Senast: fjert
·
Hästhantering Mina två hästar har förvandlats till två bävrar och håller på att käka upp stallet för mig :eek: De ratar höet för att stå och gnaga...
2
Svar
33
· Visningar
3 415
Senast: Maqurell
·
Hästhantering Vet inte vart jag ska börja, jag känner att jag behöver skriva av mig. Jag har haft en häst i ca 8 år nu. Denna hästen är inte riktigt...
Svar
4
· Visningar
2 289
Träning Hej alla där ute! Har under den senaste månaden gått och funderat på vad som menas med rida och få hästen på yttertygeln. Hur gör man...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering Hej! Har ni några knep och tips på hur man underhåller en understimulerad häst med tänkeövningar i box, hage och vid hantering...
Svar
4
· Visningar
2 688
Senast: Johanzzon
·
Hästhantering Nu blev det bestämt att heppan och jag skall flytta så att jag får möjlighet att rida på tider som passar mig. Hur brukar ni göra på...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: alti
·
Ridning Alltså. Världens fulaste rubrik, men det är så det är. Jag red fler år som barn, slutade sedan, återupptog efter några år, och har nu...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 087
Hästhantering Jag har en valack på 11 år som jag haft i fyra år nu. Han har alltid varit lite svår att longera, i början när vi försökte så kastade...
Svar
11
· Visningar
1 858
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp