Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en valack som ganska nyligen har fyllt fyra år. Han blev inriden för ganska exakt ett år sedan och jag har ridit in och...
Svar
16
· Visningar
1 809
Senast: skuggi
·
Ridning - En bekant red i ridhuset. Gårdens tränare kommer in med sin kuse - och börjar jaga min bekant. Först bara följa efter, sen allt mer...
2
Svar
31
· Visningar
4 918
Senast: angelwings
·
Hästhantering Hej! Jag tog hem mitt varmblod för ungefär 3 månader sen. Innan stod han hos en travtränare, i ett stall med 40 andra hästar, och där de...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: gucci
·
Hästhantering Vet inte riktigt hur jag ska börja att förklara, eftersom att det är ett beslut jag behöver hjälp med som egentligen är ganska...
2
Svar
27
· Visningar
5 669
Senast: Domino_s
·
Ridning Tittar på hästannonser, ganska kul tycker jag. Funderar över fenomenet "kräver erfaren ryttare". Vad menas då EGENTLIGEN? Ngn som ridit...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: fio
·
Träning Har inte fattat dethär med förvänd galopp. Är det "bara" att hästen går i "fel" galopp i "fel" varv, fast det är ett medvetet val av...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: axel
·
Hästhantering Hejsan För cirka 2 veckor sedan tog jag omhand om ett engelskt fullblod sto på 14 år. Hon hade tidigare blivit vanvårdad hos en äldre...
Svar
10
· Visningar
1 668
Senast: mackan
·
Hästhantering Min ena häst är rädd om sitt ena öra och de har nu visats sig att när två personer i stallet ska släppa ut henne har det haft problem...
Svar
8
· Visningar
3 084
Senast: tuaphua
·
Träning Är sjukt omotiverad nu i min ridning. känns som att vi bara harvar omkring på ridbanan och gör samma sak dag ut och dag in. Rida ut är...
Svar
10
· Visningar
1 809
Senast: Zoo
·
Hästhantering Som rubriken lyder, vad har ni för krav på era blivande två åringar? Nu pratar jag om hästar som står uppstallade o ska kunna ledas...
2
Svar
30
· Visningar
3 720
Senast: lil-sis
·
Träning Min unghäst var med på tur nu i dagarna, vi red i större grupp och det var en del nya hästar med i gruppen. Han var lite taggad redan...
Svar
17
· Visningar
2 923
Senast: Calvaro
·
Ridning Jag lånar en häst som jag nyligen börjat arbeta vid handen och jag har redan stött på patrull. Hästen är van stora, yviga, rejäla...
Svar
4
· Visningar
1 735
Senast: tuaphua
·
Träning Det där med att TA och PLOCKA i hästen när man rider. Hur slutar man upp med sånt? Förmodligen fler än jag gör en hel del saker utan...
2
Svar
21
· Visningar
3 748
Senast: Blandrastik
·
Ridning Har just införskaffat en dvd med Philippe Karl, men en sak framstår som en smula oklart och motsägelsefullt för mig... nämligen övningen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 265
Senast: axel
·
Ridning in häst är jättemysig å alla sätt men han blir rädd(några av er kanske läst mina tidigare inlägg om detta problemet) men han blir jätte...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: NightRain
·
Träning Funderar på att använda mig mer utav tömkörning ett tag framöver för att bygga muskler, framförallt ryggmusklerna och att få hästen att...
Svar
13
· Visningar
2 492
Senast: RebelQueen
·
Ridning Det är en sak jag funderat lite över en tid. Hur påverkar egentligen hackamore hästens tänder? Det sägs ju att hackamore är snällt mor...
Svar
6
· Visningar
1 891
Hästhantering Efter en olycka med hästen i transporten så har JAG blivit rädd. Direkt jag tänker tanken på att åka med hästen till ridhuset får jag...
Svar
6
· Visningar
2 818
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag har hört att Cesar Millan får hundar som inte kan komma överens att gå mycket bra ihop i en flock. Det jag funderar över är om...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 661
Senast: kvandi
·
Träning Hallå där! Jag red när jag var yngre (började när jag var 6 och slutade när jag var 13), på ridskola. Nu är jag väldigt sugen på...
Svar
2
· Visningar
1 453
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp