Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har en minishettis på ca 70 cm. Hur mycket vikt kan en sådan liten bära?
Svar
1
· Visningar
1 503
Senast: MaRomer
·
Träning Har en oinriden 5-åring som jag har tänkt rida in nu. Har hållt på med mycket markarbete ett tag nu och hon har skött sig bra både i...
Svar
12
· Visningar
4 391
Senast: Blandrastik
·
Hästhantering Hejsan, jag har lite funderingar och vill höra lite hur andra personer gör. Jag rider ett 10 årigt varmblod som är väldigt trevlig att...
Svar
9
· Visningar
2 436
Senast: Chilodeur
·
Ridning har en fråga till er som har eller har ridit raser som tex Tinker, Shire och ardenner dvs hästar inom kategorin "tunga hästar" :) Det...
2
Svar
23
· Visningar
4 971
Hästhantering Tänkte om det finns någon där ute som har ett liknande sto eller kanske har något tips :) Presentation av min häst, hon är ett 9...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: lamalinche
·
Ridning Hej! Har en ponny som tidigare hoppat jättebra och väldigt högt över hindrena men nu kan han inte ens galoppera över en bom utan att typ...
Svar
7
· Visningar
1 725
Senast: Amha
·
Ridning Hej, jag hade tänkt att hoppa med min sköthäst (ej tävla). Jag har inte hoppat med henne tidigare men hennes ägare hoppar med henne...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: shampiz
·
Träning Jag skulle vilja börja använda sporrar för att förfina hjälperna lite. Men jag är lite osäker på hur de ska användas och vilka jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Leia_99
·
Hästhantering Hej Kan man få lite synpunkter på hull och muskler på detta lilla russ. Gärna kommentarer om hur hon är byggd i stort. 5 år gammal...
2
Svar
24
· Visningar
3 468
Senast: fourlegs
·
Träning Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad som händer i hästens kropp när den söker sig framåt-nedåt. Vilka muskler aktiveras och varför...
2
Svar
37
· Visningar
3 394
Senast: Chilodeur
·
Träning Har en jättemysig medryttarponny på ca 97 cm i mankhöjd.Han är urmysig att hålla på med i från marken men å fort jag har fått på honom...
Svar
8
· Visningar
1 265
C
Hästhantering Är nyfiken på hur alla ni där ute agerar, eller hanterar i vardagen, mot dominanta/"utmanande" hästar, vare sig det är eran egen häst...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
18 069
Senast: Dantonn
·
Träning Lillpållan behöver träna upp sina ryggmuskler. Problemet är att det inte finns en endaste liten backe där hon är uppstallad (bor mitt...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Glimris
·
Träning Som rubriken säger så rider jag en häst som inte reagerar för ytterskänkeln. Det är precis som hon inte förstår vad som menas med det...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Ellanamde
·
Hästhantering Min häst har en riktigt dålig ovana! :mad: När man ger honom hö så tar han glatt några tuggor, sparkar bak höet med frambenet och...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: mysboll
·
Hästhantering Jag har ett stort problem! Min 2-åriga vallack är minst sagt besvärlig när han ska tas in från hagen på eftermiddagarna. På väg ut till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 935
Senast: Klarabara
·
Hästhantering Jag rider en valack som är 7 år. Vi har mycket problem med lastningen. Han går väldigt gärna in i transporten men vill inte vara kvar...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 744
Senast: axel
·
Ridning Jag minns aldrig när jag ramlar av hästen. Ena stunden sitter jag på den och nästa ligger jag på marken, däremellan blir allt svart. jag...
Svar
17
· Visningar
2 114
Senast: Grazing
·
Hästhantering vad ca kostar det att kastrera en shettis hingst? När är tidigast man bör göra det? Bäst stående eller liggande, på klinik eller hemma?
Svar
7
· Visningar
3 656
Senast: Ganescha
·
Hästhantering Hur gör ni om ni ser att någon av era vänner behandlar sin häst på ett tokigt sätt? (inte så illa att den får fysiska skador, mer att...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Johanzzon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp