Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur lär man barn att förstå principen bättre? Mina barn är inte så små, tolv och fjorton. Men jag behöver ändå inputs på övningar som...
Svar
9
· Visningar
2 547
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Tycker ni att man kan få en bra kontakt eller relation med sin medryttarhäst som man rider 1-2 gr i veckan? Känns dom man får börja om...
Svar
8
· Visningar
1 523
Träning Har en 4 årig valack som precis kommit av banan. Hans kors och rumpa är hemskt fult! Hur gör jag för att nå bäst resultat?
2 3
Svar
48
· Visningar
12 772
Senast: Ponnymorsa
·
Ridning Ibland blir man bara så enormt trött på alla fördomar man möter som ägare till en ridtravare. Vad hästen än hittar på så får man höra...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
16 310
Senast: _Amazing_
·
Ridning När jag lärde mig rida lite tuffare och trotsigare hästar så fick jag inpräntat i skallen att "aldrig släppa tygeln när jag ramlar av"...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 328
Senast: Ponnytant
·
Träning Jag har ett Kallblod på 17år som jag köpte för 2år sedan och några månader, han kunde inget alls inom ridningen när jag köpte han men...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: SandraNi
·
Träning Hej! Jag har en femårig halvblodsvalack som jag haft i snart två månader.Jag har ritdit för tränare en gång och sedan jobbat med de...
2
Svar
24
· Visningar
3 594
Senast: Cesar
·
Ridning Började på en ny ridskola för ett tag sen och den är minst sagt annorlunda mot min tidigare ridskola. 90% av hästarna måste man ha spö...
2
Svar
38
· Visningar
4 639
Senast: Miedo
·
Ridning Moderator får flytta tråden om den ligger fel :) Men jag håller på med en skolarbete om hälsa och ska skriva om varför ridning är...
2
Svar
20
· Visningar
4 021
Senast: cahs
·
Träning Jag håller precis på att bygga upp musklerna på mitt väldigt omusklade Haflingersto och har fått recept på sex veckors skritträning och...
Svar
2
· Visningar
2 278
Senast: skuggi
·
Ridning Har en häst som har väldigt svårt att ta stöd på bettet och arbeta korrekt. När man rider och börjar korta upp tyglarna för att jobba...
Svar
18
· Visningar
9 283
Senast: Ponnytant
·
Träning Kanske hamnade på fel forum nu. Men efter någon timme av slösurfande. Dom flesta typiska "naturel-horsmanship"människorna som ska rida...
Svar
15
· Visningar
2 764
Senast: axel
·
Hästhantering jag har problem, hästen avskyr när man lägger på täcken hon hugger och sparkar hej vilt. inte bara hugga i luften mot bogen, utan hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 580
Senast: Buck
·
Hästhantering En vän till mig har bett mig om hjälp med hennes ena häst (hon har två) Den ena kan inte vara ensam överhuvudtaget. Hon måste ta in dem...
2
Svar
22
· Visningar
5 013
Senast: Mabuse
·
Träning Jo just det som rubriken lyder...Kan ngn vänlig själ förklara dessa samt deras hjälper o skillnaderna mellan dem!Alltså bogen in, tagen...
Svar
9
· Visningar
7 302
Senast: finapina
·
Träning Läser här på forumet titt som tätt om att man har "trotsiga unghästar" :grin: och måste därför starta denna tråden för att höra lite...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 571
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Efter att hela morgonen suttit och googlat utan vidare resultat så provar jag här. Jag har använt sökfunktionen här men inte hittat vad...
Svar
12
· Visningar
4 887
Senast: Rosett
·
Träning Kan någon en gång för alla förklara för mig hur det ser ut när hästen trampar under sig. :confused: Jag kan ibland känna när hästen gör...
Svar
9
· Visningar
7 017
Senast: axel
·
Träning Har lite funderingar kring det här med stark/svag sida på häst. Jag har nyligen börjat rida en häst några gånger i veckan och det har...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Stjaerna
·
Träning Har en liten ponny som är alldeles för otålig! När man skrittar så går det bara snabbare och snabbare. När jag ska göra halvhalter så...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: Novsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp