Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Hej, jag fick höra att min lilla ponny reser sig när hon svänger? Kom från en tjej som sett filmen från när vi var i ridhuset första...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: zillax89
·
Z
Träning Då jag har svaga muskler (fibro) så rider jag alltid med sporrar och ofta också med spö vilket jag använder genom att lägga till det i...
Svar
19
· Visningar
1 507
Senast: a_c72
·
F
Träning Jag har ett litet varmblods sto ..å jag undrar om någon har några bra övningar elr arbetspass som man kan göra för att få upp musklerna...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: zavannah
·
Träning Ligger denna på fel sida...? Undrar vad ni betalar för ert spån, hur länge det räcker, hur mycket det går åt... Ska stå i ett...
Svar
14
· Visningar
2 597
Senast: Belethien
·
Träning Har tagit ett nordsvensksto på foder inför köp och den snälla fina häst ägarna lovat hon är kan jag ju säga att hon INTE är...hon är...
2
Svar
36
· Visningar
3 605
Senast: mettanmett
·
F
Träning Jag är en tjej på 14 år som tävlar hoppning på ett arabsto. Har en kompis som säger att jag måste tävla i dressyr också, vet inte...
Svar
8
· Visningar
877
Senast: _paniiik_
·
F
Träning Är det nån som kan hjälpa mig ? det är så här att mitt sto ,som förövrigt är jätte snäll å trevlig , har två saker för sig som är...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Yamaha
·
Z
Träning Jag har en fråga angående en häst som anfaller, dels genom sparkar och genom att bitas. Den är rikitgt arg helt enkelt, men inte att...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
9 051
Senast: Fina
·
Z
Träning Kom just från stallet och for dessutom hem tidigare pga att ja var vittne till en hemsk lastträning!:o Hästen blev slagen rååhårt me...
2
Svar
31
· Visningar
2 173
E
Träning Jag ska införskaffa ett jaktkandar och funderar lite över hur jag ska spänna tyglarna. Det finns ju tre möjligheter: 1. det övre hålet...
Svar
3
· Visningar
2 644
Senast: sweep
·
W
Träning Hej. Jag börjar inse att mina kunskaper kanske inte riktigt är tillräckliga för att utbilda en häst, och även om jag lär mig på vägen...
Svar
13
· Visningar
1 824
Senast: lady_mike
·
Träning Nu är det ta mig f-n helt hopplöst...blötan gör att det inte finns någonstans att rida häromkring :mad: Ridbanan är en sjö, fälten är...
Svar
15
· Visningar
1 210
Senast: Inte_Ung
·
K
Träning Tror att pollen har halkat och sträckt sig i bakbenet. Någon som har några bra "övningar" för att gå bort det? :d
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Fina
·
D
Träning Jag har lite problem med en av minna unghästar som har börjat tramsa med att resa signär man rider och innan ni säger att ni tror hästen...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 518
Senast: diartistakasha
·
L
Träning Har en kallblodstravare på foder sen 3 veckor tillbaka och hon har nu börjat testa mig känner jag..... :crazy: Är så många år sen jag...
Svar
13
· Visningar
1 464
Senast: jennyida
·
Träning Några bra tips för att få någorlunda balans och inte belasta galet? Framförallt underskänklarna hamnar ju en bra bit nedanför buken...
2
Svar
30
· Visningar
5 122
Senast: HoppTrisan
·
Träning Ska börja rida in min häst nu,behöver lite tips på allt.. Han är 7 år gammal o inte inkörd,blev inriden som 3 åring i 3 månader,men sen...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: hillevie
·
T
Träning jag har ett ganska stort problem. jag lyckas inte hålla mina händer stilla när jag rider. det går hyfsat i skritt och galopp, men i trav...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Essepesse
·
K
Träning Hur bygger man upp muskler på ett bra sätt för en "promenadhäst"? Ej genom volter och dyl. (benen)
Svar
15
· Visningar
1 653
Senast: Essepesse
·
D
Träning Jag har blivit erbjuden att överta en 12-årig hingst. Jag träffade denna häst för några få år sen och jag har dreglat över honom sen...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: MissInterpreted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp