Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag och min tränare disskuterade för någon vecka sen hur ofta man bör rida unghästarna. Hon tycker att man ska rida max ca 4 ggr/vecka...
Svar
16
· Visningar
3 801
Träning Vet inte om denna tråden redan finns men orkar inte kolla igenom alla sidor. Iaf. Jag ska träffa en häst nästa vecka som söker...
Svar
8
· Visningar
2 302
Senast: emma_s
·
W
Träning Har haft denna häst nu i 4 månader på foder,12 årigt avelsto som jag blev erbjuden av stallägaren efter att våra egna hästar gick...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: NiAl
·
D
Träning Jag blir helt galen, jag vet absolut inte hur jag ska göra när hästen gör saker som jag tydligt markerat inte är okej, tex, huggas...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Mirre
·
Träning Har klättrat med pållen i dag, med syftet att få en starkare bakkärra. Har en ganska brant backe som är ca 15 meter lång. Gick upp för...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Sellan
·
J
Träning det låter som att jag är dum i huvvet:) men det är svårt att rida, jag är ju inte så duktig. Jag rider för en instruktör en till ett pat...
Svar
5
· Visningar
891
L
Träning Hejsan, jag behöver sååå hemskt mycket råd just nu. Det är så att jag har fått ett erbjudande om ett varmblodssto på 8 år att köpa...
Svar
11
· Visningar
1 661
Senast: Tuddan
·
Z
Träning Hoppas att den här tråden hamndade i passande kategori -.- .. För någon månad sen fick vi hem en 3 årig vbltravare. Han skulle...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: CARTIER
·
D
Träning Finns det någon vänlig själ som skulle kunna gå igenom några vanliga "hästspråkstermer", vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Samt...
Svar
8
· Visningar
3 432
Senast: Sammet
·
Träning Är det något ni gör? Vad skriver ni ner då? Dokumenterat hur ni ridit, hur länge och hur det gick, eller? är det utvecklande i efterhand?
2
Svar
27
· Visningar
1 986
Senast: Lazio
·
T
Träning alltid kunna släppa på ytter.. Sade en människa till mig!! Vad tycker ni om det?? Jag har alltid lärt mig att man ska balansera upp...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 579
Senast: morottotte
·
M
Träning Planerar hästköp (om några år, när jag är redo) och vill förbereda mig så gott jag kan inför detta. Var hittar man en bra utbildning i...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: aiquen
·
F
Träning Min kusin (även min granne) vill ha en egen ponny. Tror att hon snart kmr få det också. Vilket jag tycker är skit dumt! Hon har ridit på...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: FridaW
·
Träning Hur ser ni på hästens grundutbildning? Vad ska eran idealhäst kunna vid 3,4,5 och 6 år? När börjar ni tävla? Vilka klasser vid...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: sassiball
·
L
Träning Har ett otroligt stort sug att resa bort en längre tid.... Hästen min är inte fullt brukbar ... spatthäst och kan endast...
2
Svar
24
· Visningar
2 417
Senast: Buckingham
·
Träning hur 'bestraffar' du din häst ifrån marken? ryter du till, hötter åt den eller smäller till? tex om den på stallgången står och viftar...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 317
Senast: zillax89
·
G
Träning Ja som rubriken lyder får man verkligen åka som männsika inne i transporten med hästen????:confused: Det är en "kompis" som lånar min...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 695
Senast: lyxburken
·
J
Träning Sitter o funderar kring det här med den kommande inridningen av min welsh cob och kunde behöva lite input. Saken är den att den...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Jeeves
·
Träning 3-åring som är skrittad och travad i ridhuset,samt löshoppad. Är jag för sent ute om jag vill ha henne tränad inför 3-årstestet...
Svar
13
· Visningar
1 136
N
Träning Funderar starkt på att (för första gången) lämna iväg min 2åriga kallblodshingst på sommarbete så han får leka med jämnåriga/jämnstora...
Svar
12
· Visningar
1 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp