Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hoppas jag lagt denna tråd rätt annars får ni gärna flytta den eller länka till en liknande men hittade ingen som stämde in;) Nu är...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning En kompis lånade mitt Beris bett med tungfrihet och hans häst gillade det bettet verkligen. Så han skulle beställa ett eget, och hittade...
Svar
1
· Visningar
1 773
Senast: Filippa99
·
Utrustning Jag behöver tips på täcke till min pålla. Hon är 160 cm och kort i ryggen, men rejält bred fram! Hennes täckesstorlek är 135 och att gå...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Börjar äntligen se ljuset i slutet av sadeldjungeln, men blir lite tveksam när jag läser om prestiges bomvidder. Har en korsning...
Svar
12
· Visningar
10 842
Senast: MM
·
Utrustning Har en Heiniger (köpt begagnad) den är i bra skick och funkar fint att klippa med men den låter konstigt när man släpper på trycket och...
Svar
3
· Visningar
1 282
Senast: HannaZ
·
Utrustning Jag vet att många här har eller har haft Childericsadlar. Jag har just nu en sadel på prov. Vet inte så mycket om den eftersom jag ännu...
Svar
0
· Visningar
1 078
Utrustning Hur ofta ska en hästtransport besiktigas? Jag har precis köpt en transport som skulle besiktigas nästa gång juni 2015, men när jag...
Svar
4
· Visningar
4 048
Utrustning Finns det att få tag på i Sverige? Inte senskydd utan vanliga damasker? Och boots i läder?
Svar
2
· Visningar
805
Utrustning Ja, checka rubriken:d Jag återkommer om en stund med min lista! Obs, inte ens tråd som folk ska ta illa upp för, alla har olika smak;)
19 20 21
Svar
411
· Visningar
49 302
Senast: Bison
·
Utrustning Är det bara jag som tycker att attityden hos internetbutiker är minst sagt uruselt när man fått en felaktig vara och vill antingen byta...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Mitrolle
·
Utrustning Det finns ju numera en hel del sadlar som har utbytbara koppjärn. Jag är lite nyfiken på om det är standardmodeller på koppjärnen så...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Buck
·
Utrustning Har rotat fram ridgrejjerna efter 9 års uppehåll och undrar om man kan ha ridhjälmen till att börja med eller är det en ren livsfara att...
Svar
8
· Visningar
7 525
Utrustning Jag har precis köpt min allra första häst och är helt vilse i täckesvärlden. Hur många täcken bör man som minst ha? Vilken typ av täcken...
2
Svar
30
· Visningar
5 908
Senast: Beauford
·
Utrustning Hej! Hittade ett par snygga skydd på hööks men bakskydden ser ut som senskydd, är inte duktig på det där med skydd då jag är...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Filippa99
·
Utrustning Börjes, Hööks, Horze osv. Vilka tycker ni bäst om? Och hur är de i passform? Har för mig att Hööks TM är rätt rymliga i bogen? Vilka...
Svar
12
· Visningar
1 445
Senast: Ackio
·
Utrustning Om sadeln glider bakåt. Vad kan det då vara för fel?
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Jag har sett att det finns så att man kan långtidshyra en helt ny transport, och sedan köpa ut den. Man betalar då en viss...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 163
Utrustning Jag skulle vilja veta vilka transporter/modeller som har panikbommar? Alltså panikutlösning på bommar som man enkelt kan släppa på ett...
Svar
9
· Visningar
2 399
Utrustning Vad tycker ni om Whitakers union jack schabrak? Snyggt eller fult? :)
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ackio
·
Utrustning Behöver hjälp med att tyda storlek i ett par gamla ridbyxor. Ska efter 9 års uppehåll ta upp ridningen igen och rotade fram alla...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp