Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kultur Jag har fått den ärofyllda uppgiften att sjunga på ett dop om några veckor, men vad tusan sjunger man på ett dop? Någon här som sitter...
Svar
18
· Visningar
2 742
Senast: TeamLundVer
·
Mat Jag tillhör den del av befolkningen som snser att chili bara bränner i munnenoch tar bort all annan smak. Det måste ju uppenbart finnas...
2
Svar
33
· Visningar
2 252
Senast: Lager
·
Skola & Jobb Om man blir sjukskriven från sitt arbete eller har VAB på 100%, utan att ha möjlighet att jobba hemifrån. Får man då skaffa...
2 3
Svar
56
· Visningar
11 402
Senast: Ridinglady
·
Trädgård & Växter Jag ska äntligen köpa nytt växthus. Men jag undrar hur jag ska göra underarbetet. Det är ett tunnelväxthus och det är större än det...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag har ett tag funderat på att växla ner, försöka jobba mindre och helst då hemifrån, i alla fall delvis. Jag är snabb på tangentbordet...
Svar
16
· Visningar
1 260
Senast: essass
·
Samhälle https://www.dn.se/nyheter/varlden/terrorchef-dodade-av-usa-i-jemen/ När skall någon avrätta DT?
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Sporthorse
·
Kropp & Själ Vad ser man med ultraljud och vad ser man med magnetröntgen (eller vad det nu heter på riktigt). Tänker om man utreder en (min) domnande...
2
Svar
33
· Visningar
2 541
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler https://www.elfa.se/sv/screw-ring-47x9mm-e27-black-bailey-141396/p/30148733 I stil med denna men i butik eller där frakten inte är 100+...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Viva
·
Mat Ska upp till Stockholm i maj och behöver tips på restauranger med inriktning italienskt respektive mexikanskt. Bör ligga på gångavstånd...
2
Svar
27
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Beställde en dermalogica produkt från Lyko och hämtade den idag. Den ser ut såhär (alltså heeelt ny och nyss urpackad ur kartongen) 😬...
2
Svar
20
· Visningar
3 355
Senast: Alexandra_W
·
Hemmet Hjälp! I min BRF ska vi hålla omröstning om uterum ska tillåtas i föreningen eller inte, och jag inser jag har dålig koll på sådana. Det...
2
Svar
21
· Visningar
2 354
Senast: Korven
·
Samhälle Ge era bästa tips för en hållbar livsstil, stort som smått! (Kanske tom med mer fokus på de små sakerna, som är enkla att få in i vardagen)
2 3
Svar
53
· Visningar
2 969
Senast: monster1
·
Hemmet Jag har ärvt ett gammalt handgjort träfat efter pappa som just gått bort. Det är vårt gamla kakfat från när vi var små, och tillverkat...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Asko
·
IT & mobiler Jag har fått reda på att jag blor av med min emailadress vid flytten och funderar nu på om man skulle ha en mer "opartisk" adress...
2
Svar
24
· Visningar
1 474
Hemmet Vi måste uppgradera vår spis. Jag hade egentligen tänkt vänta tills vi hade tid och råd att renovera köket men nu har ugnen i den...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 230
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jag har kört fast på talet 9x^3+6x^2=0... Vi har arbetat med exponentialfunktioner men inte med olika exponenter och jag har ingen aning...
2
Svar
27
· Visningar
1 879
Senast: kökshäxan
·
Hemmet Jag har över 30 fönster som jag fått från ett hotell vid ett fönsterbyte, de är dubbla och jag har tänkt bygga nytt växthus av dem. Nu...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: dobbis
·
Tjatter Alltså, jag bor med min själsfrände, han har bara ett fel, han vill inte gifta sig. Helt okej för mig då jag köper hans anledning...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Är sjukskriven från studier sedan 12 dec. till sista feb. med ev. förlängning. Det jag undrar är om jag skall ansöka om studieuppehåll...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: Wonderwoman
·
Kultur Vad läser ni just nu? Är lässugen men skulle vilja hitta nåt nytt, tycker jag läst alla böcker jag har. Även om ni har några...
Svar
11
· Visningar
552
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp