Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Har ni tänkt på hur och vad ni gör när vi ber hästen om att söka framåt neråt -för att finna lösgjordhet och avslappning? På en...
2
Svar
28
· Visningar
3 073
Ridning Har i dagarna fått hem boken "Friskare Häst med punktmassage, stretching och psykisk träning" av Chris Olson - en lättläst bok med många...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Rikkan
·
Ridning Rider regelbundet en 25-årig Islandsvallack och har gjort det till och från nu i ett par år. Har egentligen först på senare tid...
Svar
6
· Visningar
1 269
Ridning Vad är det som skiljer olika sorters \"akademisk ridning\" Jag undrar om alla på det här forumet rider för BB och om forumet uteslutade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 683
Senast: Rikkan
·
A
Ridning Vet att det finns många trådar i ämnet men inte hittat det jag söker. Vad är egentligen skillnaden mellan Klassisk dressyr(INTE...
Svar
10
· Visningar
2 994
Senast: fio
·
U
Ridning Jag skulle gärna vilja veta vad ni som har lite koll har hört eller upplevt om BB-sadeln - i negativ bemärkelse! Jag menar så här: Jag...
2
Svar
30
· Visningar
4 055
M
Ridning Om man ska köpa kapson, vilken är då att föredra? Den som är fast eller den typ cykelkedjan?
Svar
13
· Visningar
2 598
Ridning Rider just nu med en remontgrimma med tyglar i ringarna och har funderat på hur "betslet" egentligen ska vara utformat för att ge bäst...
Svar
18
· Visningar
1 748
Senast: Spider84
·
S
Ridning Jag har planer på att köpa en Kallblodstravare till Barockridning och avel ( ett sto alltså). Men nu har jag hört att sto är svåra att...
2
Svar
36
· Visningar
2 838
Senast: Spider84
·
E
Ridning Vad menas med att hästen \"skjuter över\" ryttaren? Har en fundering angående en träning jag var på i helgen. Jag har ibland känt att...
Svar
6
· Visningar
2 790
Senast: svea
·
F
Ridning Nu har jag fixat till svinget i ryggen och bakbenen svingar långt under till tyngdpunkten och sökningen framåt neråt är fantastisk och...
2
Svar
30
· Visningar
2 835
Senast: fio
·
Ridning Känner ni till radioprogrammet "Spanarna" på P3? Det här är lite av en spaning, inget fakta utan mer bara något jag tycker mig ha...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: HannaZ
·
Ridning Spider skrev i en annan tråd: "Det är rätt stor skillnad. I en engelsk sadel sitter man "alltid" i belastning sits, vilket inte är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 597
Senast: beagle
·
Ridning ja, vid vilken anser ni att det är okej att börja lära in hjälperna, skolorna och sådant? (från marken självklart!!!) tacksam för svar...
Svar
17
· Visningar
1 675
Senast: Gast
·
B
Ridning läste just detta i en annan tråd; "Hur får jag ryggmuskler på hästen som VÄGRAR GÅ I FORM (Obs! Tar gärna diskússionen om varför han...
Svar
9
· Visningar
1 292
Ridning Kallblodstravaren är ju en \"ridhäst i världsklass\" enligt... Bent Branderup, som är en av de ledande proffsen i Europa (vad jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 613
Ridning funderar nu på att köpa en unghäst av rasen ardenner. lilla tjejen är beräknad att bli kring 160 och väga runt 800 kg. tänkte på arnaud...
Svar
9
· Visningar
1 704
Senast: tuaphua
·
R
Ridning "När man som fritidsaktivitet tränar en häst i akademisk ridkonst och ännu ej uppnått skolorna över marken (som förvisso kräver mycket...
2
Svar
21
· Visningar
2 150
Senast: svea
·
C
Ridning Läste i en intressant tråd att "ryggning är förbjudet för barockfantaster". Är det så? Och varför i så fall?
Svar
16
· Visningar
1 598
Ridning Vad är skillnaden? (Vet inte om jag lagt tråden på rätt ställe :angel:)
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp