Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb På förekommen anledning har jag fattat intresse för hur man kan jämföra lön i Storbritannien med i Sverige. Om man har en årslön på x kr...
Svar
13
· Visningar
8 785
Senast: Sjalen
·
Skola & Jobb Vad kostade det när ni tog studenten, med alla avgifter inräknade (kläder, bal, mat etc)? Läste precis en artikel i GP där det stod...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: Grettir
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger: jag behöver hjälp att komma vidare i tankedjungeln kring företagsnamn! Dessvärre är jag inte av den kreativa...
Svar
13
· Visningar
3 187
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Det här är svårt att skriva och jag har på ett sätt dåligt samvete för det... Vad hade ni gjort om ni misstänkte att en klasskompis...
2
Svar
25
· Visningar
4 909
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Att företag, myndigheter mfl hade avsatt "telefontid" trodde jag i min enfald betydde att man fick ringa en viss tid och att det...
2
Svar
25
· Visningar
4 077
Senast: Inglorion
·
Skola & Jobb Hur gör man egentligen? Anledningen är helt enkelt att jag och flera av mina kollegor blir behandlade som skit, och jag står inte ut...
Svar
8
· Visningar
3 046
Senast: Bonita4
·
Skola & Jobb Hur lång tid brukar det ta innan man får besked från CSN gällande sökt studiemedel? :)
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: Tassetass
·
Skola & Jobb Om man är sjukskriven pga av att man mår dåligt psykiskt av att vara på jobbet. Vad är då ok/inte ok att göra? Är det tex ok att gå på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 557
Senast: FannyN
·
Skola & Jobb Nu måste ni hjälpa mig här! Jag hamnade i en diskussion om ovanstående ämne med en annan utlandsstuderande svensk igår och insåg då att...
Svar
5
· Visningar
1 560
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag sitter fast lite i mitt jobbsökande, och behöver tips på arbeten som inte kräver någon utbildning... :) Skriv allt du kommer på...
Svar
19
· Visningar
6 419
Senast: doglover
·
Skola & Jobb Eftersom det känns själviskt av mig att starta tråden bara för mig själv, får ni andra gärna också skriva om ni har problem med att veta...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: gulan
·
Skola & Jobb Skulle ni rekommendera det till andra? Hur är lönen?
5 6 7
Svar
130
· Visningar
16 142
Senast: Kittty
·
Skola & Jobb Ja chefen ljuger om både utbildning på sina anställda och hur de fungerar i arbete. Det är rena lögner hur går man tillväga? Får...
Svar
3
· Visningar
1 783
Senast: FannyN
·
Skola & Jobb I en förening jag är involverad i har vi fått et mail från ett företag som kallar sig Ekubi ab. Där dom erbjuder sig att hjälpa...
Svar
8
· Visningar
11 713
Senast: Gabbi
·
Skola & Jobb Jag är nu installerad och väl mottagen på mitt nya jobb. Det är det roligaste jag gjort. Samtidigt så är det så stort och tusentals...
2
Svar
34
· Visningar
4 792
Senast: em-pirre
·
Skola & Jobb En viss hysteri råder i vissa bygder. Det ska grävas ner fiberkabel till vartenda hus till en kostnad av uppåt 50000 per styck. Men är...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 958
Senast: Miljah
·
Skola & Jobb Jag har aktivitetsersättning på 50 % och arbetar 50 %. Jag har inte tjänat in mer än 3 semesterdagar i år än då jag ganska nyligen...
Svar
4
· Visningar
1 281
Senast: Mammas
·
Skola & Jobb Jaha, nu sitter man här sista dagen och vill söka någon kurs till hösten och inte fasen funkar antagning.se. Söktjänsten är inte...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Vet inte vad jag ska göra. Får spunk. Efter att jag berättat för chefen att jag är gravid har han skjutit mig åt sidan totalt och bara...
Svar
4
· Visningar
1 809
Senast: Mammas
·
Skola & Jobb Syster min drog utomlands idag och ska jobba med hästar. Men hon ska skatta i Frankrike OCH i Sverige? Men att hon får tillbaka det hon...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp