Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Ska nu byta min iPhone SE (gen1) mot en iPhone 12 mini vilket gör att mina gamla hörlurar jag haft vid löpning inte längre passar...
2
Svar
24
· Visningar
1 087
Senast: Gandalf
·
Kropp & Själ Ja, jag vet inte riktigt vad som hänt. Efter Covid-19 fick jag utslag i pannan som jag inte ens vet vad det är och graviditeten har...
Svar
7
· Visningar
1 422
Hemmet Blir galen :arghh: Efter två dagar har jag dammtussar på golvet, och jag bor ensam utan husdjur! Igår dammsög jag jättenoga, idag drog...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
44 637
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Har ju enorma problem med nacken. Har testat formkuddar, höga, låga osv. De enda jag inte testat är kuddar som är dyrare än 300 spänn...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 868
Senast: Sonic76
·
Fritid Hej alla bukare! Står helt still vad man köpa för spel som är roliga och spela 2 stycken. Har kortlek, yatzy, monopol, sänka skepp ^^...
2
Svar
24
· Visningar
1 635
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Det är dags att köpa en ny soffa, köpet kännetecknas av en hög grad av ambivalens och en portion snålhet. idagsläget är det Söderhamn...
Svar
3
· Visningar
2 756
Senast: niardasp
·
Mat Vad är ert bästa tips på något väldigt gott man kan baka och bjuda på som inte är för "tungt" för att äta sent på kvällen/ in på natten...
2
Svar
22
· Visningar
1 840
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Hade lite bråttom när jag skulle byta till min nya iphone 12 mini från 7:an. Allt stod ju vad man skulle göra men, glömde något mot...
Svar
1
· Visningar
337
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Igår när jag för första gången fick se ”hjärtslag” på UL på mitt sto som nu är dräktig fick jag en tanke, hur börjar ett hjärta slå...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: VLMF
·
Relationer Vet inte om tråden hamnade rätt. Hade önskat att prefixet Övrigt fanns. I skolan gör vi besök på olika ställen där det odlas något och...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag behöver tips! Efter att jag föll på målsnöret och aldrig blev klar då jag hade lite detaljer kvar på min C-uppsats när jag läste...
2
Svar
26
· Visningar
2 208
Senast: cambodia
·
Hemmet Jag har åtagit mig att putsa en gammal kopparplåt. (en väntjänst :) ) Naturligtvis kan jag köpa små flaskor med kopparputs, men finns...
2
Svar
28
· Visningar
2 331
Senast: em-pirre
·
Samhälle Efter ett inslag på nyheterna i morse har jag funderat på vad de sa. En tredjedel av Sveriges biarter (säger man arter?) riskerar att...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
10 129
Senast: Nahar
·
Hemmet Vi har väldigt mycket järn i vårt vatten, så pass mycket att handfat, toa och väggarna i duschen blir gula efter ett tag. I...
Svar
11
· Visningar
4 678
Senast: vilde
·
Hemmet Såhär i värmen hade det varit skönt att kunna öppna lite och vädra på kvällen och morgonen. Men jag kan inte ha dörren öppen pga tre...
2
Svar
38
· Visningar
3 386
Senast: Destiny_D
·
Fritid Jag vet ju att det finns en del jägare på forumet, så tänkte se om ni har några åsikter om vildsvinsjakt. Att det går att jaga utan att...
Svar
13
· Visningar
1 282
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 209
Samhälle Mitt körkort är spårlöst försvunnet, har förlustanmält det och måste fixa ett nytt. Men hur fan hämtar jag ut mitt nya om jag inte har...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
15 481
Senast: Texaz
·
Kultur Anropar det populärkulturella bukeoraklet. Trålar ute i etern efter ett barnprogram jag minns från tiden det begav sig (läs: slutet av...
Svar
1
· Visningar
525
Senast: Wednesday
·
Kropp & Själ Någon här som har gjort ett benmärgsprov? Min sambo ska göra ett i Augusti och han har rejäl ångest över detta. Såklart har han...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp