Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Har precis fått hem en varmblodstravare. Han är varken tränad eller tävlad i trav så att det nämns.. Nu är det så att han är väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: Warmblood
·
S
Hästhantering Hej! Idag satt jag och tänkte på om hästar är keliga, som tex hund eller katt. Alltså att dom tycker det är skönt att bli klappade osv...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Deimion
·
Hästhantering Har börjat rida min tjej med repgrimma och har nu fått hem mitt parellirep som jag tänkte ha som tyglar när jag rider, det är ett 12...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 107
Senast: fean
·
Hästhantering Hur ofta spolar ni av er häst? Varje gång som ni ridit eller bara när ni ridit "hårt"
2
Svar
21
· Visningar
2 918
Senast: isse
·
Hästhantering Nu har jag stött på ett problem som jag aldrig tidigare har haft, och det börjar bli irriterande marigt att inte komma på hur jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 393
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej alla erfarna. (räknar inte mej själv som det) Jag har köpt mej en hård hudad tuff ridskole ponny. Kallblods mix. Hur ska jag...
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: lisajohan
·
B
Hästhantering Har en häst som blir fyra i år. Jag har svårt att för att hämta honom i hagen. När jag ska gå in till min häst i hagen kan han redan...
Svar
18
· Visningar
2 350
Senast: Bolla
·
A
Hästhantering jag undrar hur ni fodrar hästen just nu om den går ute under natten? lägger ni in mycke hö i hagen eller lägger ni in lika mycke som...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: Egonson
·
Hästhantering Är det någon vänlig själ som kan tala om för en icke upplyst om vad det är samt innebär? Vad har det för fördelar? //nyfiken QuickStar
Svar
5
· Visningar
979
Senast: kvandi
·
S
Hästhantering Jag fick hem min 11 månaders gammla unghingst igår. Igår lät jag han bara vara för att få ställa om sig, även också idag, men idag...
Svar
18
· Visningar
1 490
Senast: sln
·
J
Hästhantering Hej jag har en häst som vagar (lutar sig åt olika håll fram och tillbaka, är hon blir stressad) och hon har ffåt en infektion , och jag...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: sthu
·
Hästhantering Brådis är det nu! Har en flock på två fullblod (kompisens) och mitt ridtravarsto. Alla tre mycket låga i rang och vi har aldrig några...
Svar
8
· Visningar
986
Senast: acj
·
B
Hästhantering Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst. Hon är världens underbasraste och snällaste i all hantering. INga problem...
Svar
13
· Visningar
5 464
Senast: lasseman
·
Hästhantering Jag har hittat en helt ljuvlig bäbis :love: Född i oktober, lämnar snart mamma. Men han står långt upp, Hudiksvall och jag bor i Skåne...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Salasolen
·
Hästhantering Allt detta tjat hit och dit om hästar ska eller inte ska gå i hagar! Jag har nyss bytt stall och igår när jag kom till stallet var min...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 674
Senast: Martenix
·
E
Hästhantering Jag skaffade min Nordis som 1-åring. Från dag nr:1 har vi lärt känna varandra via Nh. Det har varit en fantastisk resa utan höga röster...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Esso
·
S
Hästhantering Som rubriken lyder, hur kan man göra boxen och hagen roligare för en häst som lätt blir uttråkad? Har satt upp en boll med slicksten i...
Svar
10
· Visningar
1 675
Senast: Grålly
·
F
Hästhantering Jag har ett problem. Mitt tävligssto är så väluppfostrad att hon i princip vägrar att kissa på något annat ställe än i sin box. Detta...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Fransosen
·
F
Hästhantering Hur gör ni med era hästar. Har ni en bestämd datum/månad mm när ni släpper era hästar på bete dygnet runt.. Själv är jag ganska...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 493
Senast: kirrekorv
·
C
Hästhantering Imorrn är det återbesök hos veterinären. Tösen har nu haft totalboxvila i tre veckor. Förhoppningsvis säger de att hon ska få börja...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: kiablo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp