Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 813
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har problem med min mage. Ofta. Det yttrar sig som så att jag blir jolmig i magen eller i undantagsfall att jag får ont. Efter 2-3...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Någon som är duktig på detta med försäkringar? Jag har en Volvo s80 -01, jag har bara den obligatoriska trafikförsäkringen på den hos...
2
Svar
24
· Visningar
1 123
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
22 395
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Min dator startar om istället för att gå i viloläge. Någon som vet varför? Den visar detta meddelandet när den startat om men jag har...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Lyan
·
Kultur Är det någon här som har abonnemang på e-böcker? Är alltså inte ute efter ljudböcker utan e-böcker som man kan ladda ner till läsplatta...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Har ni något roligt eller fint ni har köpt till hemmet? Jag köpte den här fina vattenkokaren :love: när min gamla gav upp som hade hängt...
Svar
18
· Visningar
1 728
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 652
Tjatter Under pandemin har flera önskemål om nya resmål ploppat upp i diskussioner här hemma. Jag och dottern vill bla åka till Skåne, jag vill...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
4 097
Senast: Unafraid
·
Hemmet Väggen bakom tvn ekar tom... Tips? Är så svårt med tavlor när tapeten är så jäkla mönstrad... Något annat?
2
Svar
23
· Visningar
1 408
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Har gått från personlig assistent där det var mycket stillasittande jobb och ett par billiga ”foppatofflor” dög fint, till att arbeta...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Senast: Lavine
·
Samhälle Kan bara svara för mig själv, men den sociala normen pressar på. Säger en nej till inbjudningar tar folk det gärna personligt, och gör...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
4 081
Senast: Sezziyanen
·
IT & mobiler Tanken slår mig då och då (eftersom jag Googlar eller söker på typ ALLT, alla funderingar som dyker upp): HUR bar man sig åt innan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 617
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Skriver i nytt namn för att inte bli igenkänd. Jag har under några år jobbat med arbetsuppgifter som kräver att jag kan ta betalt för...
2
Svar
22
· Visningar
2 383
Senast: workoholic
·
Kropp & Själ Har ju testat klättra nu 2 gånger och gillar det, är dock väldigt höjdrädd :D det blir dyrt att betala in sig varje gång (~200 kr) Så...
Svar
18
· Visningar
983
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Pratade precis med en kollega. Vi har haft en föreläsning i veckan om machokultur inom byggbranschen och tydligen har det blivit rena...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
8 732
Senast: Görel
·
Tjatter Jag tror det bli Johan Rheborg. 🤔
6 7 8
Svar
143
· Visningar
11 582
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Efter att mitt vikariat tog slut i oktober har jag sökt nytt arbete. Tyvärr finns det inte så mycket jobb inom min utbildning att söka...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: gulan
·
IT & mobiler Någon som är duktig på sådant här och kan ha någon tanke om vad som är fel? Når jag ska kopiera över bilder från kameran till datorn så...
Svar
17
· Visningar
972
Senast: Photografen
·
Samhälle https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ar-sa-klart-valdigt-olyckligt-pa-alla-vis/ What the ever fucking hell?!? Hur kan...
2
Svar
26
· Visningar
2 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp