Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Relationer Socialtjänsten kan inte hjälpa mig eftersom jag bor kvar här. Jag har inte berättat om våldet för att han har en dotter varannan vecka...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
15 396
Kropp & Själ Jag sitter och läser in mig på sekulära livsåskådningar och tycker att det som finns är väldigt tunt samtidigt så har jag själv väldigt...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
4 315
Senast: Badger
·
Tjatter Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 875
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kanske lite konstig fråga, men jag skriver en fiction där ena karaktären går på antidepressiva. :) Jag har bra koll på hur det kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 882
Senast: Twihard
·
  • Omröstning
Samhälle Mitt ICA Maxi ger 25 kr i extra ersättning om du får betala mer än priset på hyllkanten. Priset på hyllkanten var 27,95 kr för en...
2
Svar
21
· Visningar
2 120
Senast: voltis
·
Hemmet Vårt kök är ett Kalmarkök, google säger att de upphörde 1984, så det har några år på nacken. Om kanske fem år kommer vi byta hela köket...
2 3
Svar
55
· Visningar
12 764
Senast: Monkie
·
Kropp & Själ Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället. Nån som testat? Finns det ens såna? :confused:
Svar
3
· Visningar
344
Senast: tuaphua
·
Mat Jag ska hem till mina föräldrar i morgon och mamma bad mig handla lite. Då jag kunde gå lite tidigare från jobbet gjorde jag det idag...
Svar
3
· Visningar
385
Kläder & Bli fin Jag måste köpa ett nytt schampoo och behöver tips. Har tidigare haft redken. Det var bra men det kändes som håret vande sig och blev...
Svar
18
· Visningar
1 048
Samhälle En hypotetisk men kul fråga. där jag bor finns en hel del mark som är samfälld. Dvs vid laga skifte så bestämdes att viss mark skulle...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: MiaMia
·
Hemmet Vi har en gammal vattenskada i ett rum. Själva skadan är åtgärdad, men väggen ser bedrövligt ut. Jag tänkte måla över det. Går det...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 310
Senast: Pudlan
·
Samhälle Fler som ska ha köpstopp 2020? Vi kanske kan peppa varandra??😁
9 10 11
Svar
202
· Visningar
15 360
Senast: LillaGubben
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 813
Senast: LenaH
·
Mat Diskmaskinen läcker så den går inte att använda. Vi vill alltså snåla i mängden disk vi genererar och då är ju one pot måltider smidigt...
2
Svar
22
· Visningar
1 597
Senast: Petronilla
·
Skola & Jobb Hej! Jag är uppsagd från mitt nuvarande arbete och kommer att bli arbetsbefriad inom någon månad. I dagarna blev jag kallad till...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 498
Senast: lil-sis
·
Hemmet Japp. Idag var Anticimex här och konstaterade det vi befarat i två veckor, vi har vägglöss. :cry::yuck::cry::cry::yuck: Som dessutom...
2
Svar
22
· Visningar
5 032
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Ja, hur ser ni på detta? Är det en del av allmänbildningen att veta varför vi firar, eller i vart fall har tex pingst utmärkt i våra...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 640
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Allt detta handtvättande gör att mina händer börjar bli torra. Vad har ni för handcremesfavoriter? 😊
2 3
Svar
59
· Visningar
2 913
Senast: LillaGubben
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Jeffery
·
  • Omröstning
Kropp & Själ Hur ser covidstatistiken ut för Bukefalos medlemmar gällande covid 19? Hur länge var ni sjuka? Hur blev ni smittade? Smittade ni några...
2
Svar
36
· Visningar
3 009
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp