Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Jag håller på att planera konferens för jobbet (20 personer) efter sommaren, och behöver tips på bra restauranger för middag. :) Vi...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Dagens fundering 😀 De flesta som hanterat häst har väl fått sig en kyss av elstaketet. Även jag men det är flera år sen sist, tills...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb Jag har precis begått en dundertabbe på mitt nya jobb. Har meddelat ansvarig och sitter nu på kontoret med en klump i magen och hoppas...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
16 221
Senast: Asko
·
Hemmet Jag har nyss googlat lite själv, men vill höra här om det finns fler tips/vilka tips som fungerar bra. Jag har eventuellt en lägenhet...
Svar
11
· Visningar
2 871
Senast: Takire
·
Samhälle "– Enligt skollagen ska rektorn leda skolverksamheten och lagen säger att det måste vara en icke-konfessionell verksamhet. Vårt uppdrag...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
13 801
Senast: Pancakes
·
Samhälle https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1026574?programid=909&fbclid=IwAR2D5Z6GYDDyhShKWUZ1epNeSXyZcWtYvzthaeIIwbISuNeDkEJcl6xeM9w Tips...
Svar
0
· Visningar
619
Senast: Lager
·
Juridik & Ekonomi Jag fick en faktura på min husförsäkring för ett tag sedan. Samtidigt bytte de ombud, och när hon tittade över min försäkring upptäckte...
2
Svar
29
· Visningar
11 883
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag äger en bostadsrätt och nyligen har föreningen gått ut med att ett stambyte kommer behövas. Styrelsen har uppgett att de under 2019...
Svar
10
· Visningar
3 659
Senast: Görel
·
Fordon Kort fråga - någon här som leasar bil istället för att köpa? Bra eller dålig idé...?
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 398
R
Kropp & Själ Ska man ta bort den där lilla pytteloggan som sitter på glaset på solglasögonen eller ska man lämna den kvar? Verkar bökigt att ta bort...
2
Svar
29
· Visningar
4 834
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det pratas mycket om vilka bra verktyg personlighetstesterna är för företag som rekryterar. Jag undrar om någon har lyckats använda sin...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: A_NN_A
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 056
Senast: Mineur
·
Relationer Hur hade ni tolkat en inbjudan med o.s a. skriven så här: "O.s.a. innan 9/6". Ska man ha svarat senast 8/6, alltså innan 9/6 eller...
Svar
16
· Visningar
1 624
Senast: Ullmerkott
·
  • Omröstning
Skola & Jobb Bukes sanning. Fundering på hur världen (Sverige) egentligen ser ut vad gäller arbetstid dök upp i "röda dagartråden". Så nu undrar jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 274
Senast: Fibusen
·
Hemmet Min katt har visst i ett obevakat ögonblick kräkts på ett fårskinn. Hemma hos min mamma. 🙈 Hur rengör man det lättast? Går det att...
Svar
6
· Visningar
2 517
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Jag måtte vara trög för jag lyckas inte. Hur får man bort en person i sin lista över kontakter i messenger? Vi är inte vänner på fb...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag är med i ett gäng lokala fb-grupper för att hålla koll på vad som händer i området i stort och smått, men ibland undrar jag... Så...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 695
Samhälle Jag har ganska stor förståelse för att kyrkan tycker att det känns litet snullet att huset duger men inte budskapet, att...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 265
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Såå... Idag hade jag medarbetarsamtal (typ utvecklingssamtal) med chefen. Det var på det stora hela jäkligt bra, men åter igen blev jag...
Svar
16
· Visningar
2 081
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Nu är goda råd dyra! Min vanligen så tåliga och generösa vinstock är sjuk! Det är en baltisk sort, vita druvor, och den har stått på...
2
Svar
29
· Visningar
6 953
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp