Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Kort fråga - någon här som gått IB-gymnasiet? Erfarenheter, tankar, allt möjligt? Tack :)
Svar
2
· Visningar
594
Senast: em-pirre
·
Äldre Problem med grannarna i lägenheterna, fler som har det? Jag och moder min bor i lägenhet, bott här i ca ett år nu och nu har vi fått...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
32 997
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Är bjuden på bröllop och fick nu ett konto-nr på mail där de önskar pengar. Hur mycket ska man ge? Skriver man namn vem det är från...
Svar
15
· Visningar
2 857
Senast: Vallmo
·
Äldre Vi ska sälja lägenheten och jag började kolla efter vilken mäklare som kan ha en bra deal. Jag ser direkt Erik Olsson som skriver "Jag...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: skuggi
·
Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: cherie
·
Hemmet Inför överlåtelsen av huset hade säljaren låtit göra en energideklaration, vilket det är lag på att göra. Hon begrep inget av...
Svar
6
· Visningar
1 496
Senast: BobberiBoo
·
Kropp & Själ Jag skulle vilja jobba på en del saker hos mig själv, sånt som står i vägen för mig och gör att jag inte uppnår mina mål i livet. Målen...
2
Svar
26
· Visningar
1 729
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Nu är det dags att lägga upp vinterkläderna på vinden. Jag funderar nu över antingen förvara dem en tygpåse eller vakuumpåse, vilket är...
Svar
5
· Visningar
3 367
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag brukar blanda frysta bär och kvarg till frukost, men nu hörde jag någon som sa att de måste kokas först. Stämmer detta? Hur gör ni?
Svar
18
· Visningar
1 734
Senast: Emtherlia
·
Äldre Jag är på jakt efter en ny mobil då min håller på att ge upp totalt men det finns ju så många att välja på. Därför slänger jag ut en...
2
Svar
35
· Visningar
1 722
Senast: Sporthorse
·
Äldre Är det någon här som varit på kebenekaise? Jag har hört att det finns två vägar en brant med klättring och en lättare som man till och...
Svar
14
· Visningar
1 153
Senast: Diderot
·
Kropp & Själ Tänkte skapa en speciell tråd för oss med endo. Jag bor vanligtvis i Kalmar men är uppe i Västerås nu för att hälsa på min familj. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Joelina
·
Äldre Jag kan börja med att berätta lite om mig själv. Jag är en glad och sparllig tjej på 15 år, jag blir 16 i November och jag går i 9:a...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Krystalline
·
IT & mobiler Jag ska flytta till ett hus i en stockholmskommun som tidigare inte varit permanentbostad sedan 1935. Av förklarliga skäl har det inte...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: Zoya
·
Skola & Jobb jag har sökt ett jobb som om man går efter avtalsenlig lön ligger ca 6000 innan skatt under den lönen jag har nu. Jobbet ligger 5-10 min...
Svar
17
· Visningar
2 083
Senast: kryddelydd
·
R
  • Låst
Hemmet Jag har haft problem med otroligt dålig lukt i lägenheten till och från i några månader. Häromdagen upptäckte servicekillarna äntligen...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
16 138
Senast: ainasoja
·
Äldre Som rubriken lyder, renbäddar ni alltid efter att ni haft sex? Börjar fundera över om jag är sjukligt pedant men fixar inte riktigt...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
14 357
Senast: Amha
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny! Alla är såklart välkomna att vara med och leka, läs igenom reglerna...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 043
Senast: zaching
·
Kropp & Själ Jag har min pappa på besök ett par dagar och han är en sån här som älskar typisk svensk gammal husmanskost. Idag slutar jag tidigare och...
Svar
10
· Visningar
680
Senast: Sar
·
Skola & Jobb Om ni fick välja att jobba/sysselsätta er med vad som helst, utan en tanke på ekonomi eller andra begränsningar, vad skulle ni göra då? :D
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 849
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp