Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 218
Senast: zassoo
·
A
Mat Vilken del av renen är godast och mest prisvärd?
2 3
Svar
42
· Visningar
3 155
Senast: vilde
·
Samhälle Jag behöver på riktigt hjälp att förstå varför inte klimatfrågan "vinner" en omröstning som denna: (man får alltså rösta i...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
5 647
Senast: vilde
·
Fritid Är det någon som provat på det? Jag letade efter lämpliga små vattenskålar till mina spindlar (och varför inte ormarna?) och snubblade...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Sel
·
Hemmet Jag har hittat ett vägguttag under tapeten. Alltså har jag ingen kåpa till det och det känns inte så säkert att ha ett "naket" uttag...
Svar
2
· Visningar
1 210
Kropp & Själ Fick idag svar på min MR, som de misstänkte fanns en spricka i menisken, men dessutom kraftig artros på insidan av knät. Enda aktuella...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 630
Senast: Texaz
·
Mat Har köpt en fryst hummer som jag vill ska vara upptinad på eftermiddagen/tidig kväll på nyårsafton. När bör jag ta upp den ur frysen...
Svar
2
· Visningar
4 539
Senast: Unafraid
·
Samhälle Vad menar du med monopol? Det finns ett antal begravningsplatser med olika inriktningar. I förra veckan var det en icke religiös...
Svar
19
· Visningar
607
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 208
Hemmet Jag har en gammal vedspis i mitt hus, som funkar att elda i. Men jag trodde den skulle funka som värmekälla, vilket jag inte vet om jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 475
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi I oktober trillade ett enormt träd tvärs över en populär promenadväg i skogen nära oss. Det är en gammal banvall där det gått en järnväg...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hur bokar jag tid för cellprov? Går inte via 1177 för min vårdcentral erbjuder inte det. Har gjort cellprov en gång under tiden jag bott...
2
Svar
28
· Visningar
1 881
Senast: Ramona
·
Kultur Kan bara rekommendera denna korta film om Ringo om du har en minsta musikintresse
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Tranan
·
Samhälle Ja, alltså, att tänka om någonting i erat liv på en lite större nivå? Oavsett om det är pga oro för COVID, oro för liknande men ännu...
2
Svar
23
· Visningar
2 646
Senast: Sezziyanen
·
Fritid Hur syr jag såna här stygn för hand? Påminner om langettstygn blandat med kedjestygn? Eller overlock. Vill laga min filt! Drar jag i...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Smulu
·
Hemmet Ska måla om några äldre garderober här hemma och tänkte passa på att byta ut handtagen till dem till lite tunnare handtag (de som sitter...
Svar
11
· Visningar
2 573
Senast: Wysiwyg
·
Kultur När jag var liten, tidigt 90-tal, sändes ett barnprogram på TV1000 som hette MC Tiger. En kille, jag tror åtminstone att det var en...
Svar
3
· Visningar
2 254
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Skola & Jobb Ny tråd. Det här gjorde jag istället för att plugga när barnet var hos dagmamman idag :o ... Det var välbehövligt :)
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
88 475
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Behöver nya ullstrumpor, av den tjockare sorten. Har tidigare köpt Falkes strumpor men jag försöker leva plastfritt nu och letar efter...
2
Svar
21
· Visningar
1 290
IT & mobiler Eftersom jag inte vet riktigt vem jag ska fråga provar jag bukeoraklet. Det borde kanske vara självklart men jag är inte så tekniskt...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp