Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Inför renovering/byte av golv vill jag höra om era erfarenheter! Jag ska lägga in ett obehandlat trägolv och funderar på bästa sätt att...
Svar
8
· Visningar
788
Senast: farin
·
Hemmet Så, det börjar bli läge att köpa en ny säng. Men hur ska man tänka? Jag vill ha en mycket fast säng, ligger hellre på en matta på ett...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: MiniLi
·
Mat Jag har insett att detta varierar enormt! Grunden verkar iofs vara densamma: *protein (tacofärs, vegofärs, kyckling etc) *bröd (mjukt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 733
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Jag har ett mål som jag verkligen vill genomföra. Och fler mål som jag undviker pga min räsdsla. Problemet är att jag har en totalt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 515
Senast: ekra
·
Kultur Man säger barndom, ungdom och ålderdom. Finns det ett ord för vuxenlivet, vuxendom, eller något annat? Funderar lite i sommarregnet.
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Jag har semester nu och har blivit förkyld. I vanliga fall hade jag inte brytt mig men nu i coronatider funderar jag på om jag borde...
Svar
17
· Visningar
1 925
Fritid Som det ser ut just nu kommer jag och fästmannen att gifta oss bara han och jag en helg, och sedan ha en fest i efterhand. Det blir väl...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 654
Senast: SaraXX
·
Fritid Fick denna skickad till mig. Kan inget alls om stenar. Tror den är hittad runt Filipstad i Värmland. Någon som vet vad det är? Eller jag...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: nyttnick
·
Samhälle Har mitt nummer spärrat där sen över 10 år tillbaks. Men blivit mycket uppringd senaste tiden. Bingolotto, sverigelotten, elbolag...
Svar
13
· Visningar
1 802
  • Låst
Samhälle Nu har jag inget jobb att gå till på måndag. Detta på grund av corona. Det känns fruktansvärt. Inte för att man saknar själva jobbet...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
19 373
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 788
Senast: Cafer
·
Hemmet Finns här någon som har koll på Ikeas Kallaxhyllor?! Kan man ha en vitlaserad ek stående bredvid en i bok?
Svar
2
· Visningar
620
Senast: hvala
·
Samhälle Ibland uppstår man frågor man inte tänkt på. På radion hörde jag nyss att de sa Rö-stånga. Inser att jag sagt röss-tånga i alla år. Vad...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 056
Senast: Lobelia
·
Hemmet Jag har en gammal byrå. Den följde med huset, och är förmodligen från 1800-talet. Jag förvarar handdukar och sängkläder i den, bland...
Svar
5
· Visningar
903
Fritid Hur gör ni med värdesaker på stranden? Oftast går vi allihopa ifrån vår plats.. Jag har funderat på skaffa en vattentät midjeväska för...
2
Svar
21
· Visningar
3 129
Kultur Varför säger man inte när man menar just det att man vill i en mening? Jättevanligt men blir det inte tydligare om man skippar inte?
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Araminta
·
Fordon Är det någon som har sålt eller köpt en bil med blocketbetalning? Är det ett tryggt/säkert betalsätt? Det står att storbankerna...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Tuffy
·
Hemmet Typ rustas, är de vattentäta så man kan ha dynor i dem på en altan/balkong? Ej skyddat med tak.
Svar
2
· Visningar
425
Samhälle Detta mode med att man ska visa hela rumpan vad är det för något? Det måste vara det fulaste på länge? Vad tycker ni om strong bikini...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
19 066
Senast: Fruentimber
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett paket från HM liggandes på posten i en stad jag inte längre bor i. Av någon anledning hamnade det där istället för där jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 674
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp