Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Som vanligt klurar jag på olika sätt att utnyttja vår gård och mark till att kunna tjäna nåra kronor på det och samtidigt göra något jag...
Svar
8
· Visningar
1 934
Senast: Piffpuffen
·
Anläggning Hej! Hur skulle ni göra i denna situation? 2 relativt stora hagar, dock inte alls tillräckligt stora för antalet hästar som går i...
2
Svar
29
· Visningar
2 373
Senast: LIA
·
Anläggning går i husköpartankar just nu. har hittat en liten gård som jag är intresserad av. kommer då att ev ta hem min häst. kommer att hyra...
2
Svar
36
· Visningar
3 882
Senast: Solis
·
Anläggning Kör man med salvia som man gör i hemmet eller?? Kan man hänga upp något i stallet som ska föra tur med sig gällande sjukdomar?
2 3
Svar
44
· Visningar
3 680
Senast: JessicaM
·
Anläggning Håller på att stängsla in en ny (ganska liten) hage åt hästarna. Och har nu beslutsångest över om vi ska slå gräset innan hästarna...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Eskita
·
S
Anläggning Vi håller på för fullt att bygga ett häststall kombinerat med garage och sadelkammare. Vi har murat upp stallet och min önskan är att vi...
Svar
19
· Visningar
3 999
Senast: _Skifting_
·
Anläggning Någon här som har erfarenhet av kompostmaskar i gödselstacken? Var hittar man dessa och vilka är bäst till större gödselstackar...
2
Svar
23
· Visningar
6 472
Senast: pastejja
·
Anläggning Ska utöka betesarealen och det medför massa stängsling. Vilken typ av staket föredrar ni? Typ av trådar, stolpar, isolatorer, handtag...
Svar
18
· Visningar
2 747
Senast: Calvaro
·
Anläggning Var och tittade på en hästgård inför ev köp igår och kunde då konstatera att de 2 stora kuperade hagarna innehöll i princip 0 grässtrån...
Svar
18
· Visningar
5 566
Senast: Rappell
·
R
Anläggning Har ca 4 hektar naturbete. Problemet är att de är alldeles för mycket bete för mina lättfödda hästar. Hela sommaren har de gått i en...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: psychogrrl
·
Anläggning Jag funderar på att lacka gallren i mitt stall svarta, dom är nu galvade. Fungerar det bra, och vad för sorts lack ska jag i så fall...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Bison
·
A
Anläggning Kära Buke! Ska göra en gödselplatta till mitt stall för 4 hästar.. Hur gör man? Vad ska jag tänka på? Mått å liknande?Har ni några...
Svar
5
· Visningar
1 698
Senast: Anna_
·
H
Anläggning Har lastbilar på G in med singel, stenmjöl och sand till nya ridbanan. Fakta så här långt: Den är 25x50 m Underlag sviktande blålera...
Svar
6
· Visningar
3 536
Senast: Helan
·
Anläggning Tips och ideer önskas. Sadelkammaren är 10-15 kvm (4 lika långa väggar och relativt högt i tak) kan jag tro och där ska fås plats med...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 985
Senast: Rie
·
Anläggning Måste man ha högtryckstvätt när man tvättar stallet eller klarar man sig med en vanlig vattenslang? Hur mycket kostar en (hygglig)...
Svar
8
· Visningar
1 657
Senast: Piffpuffen
·
Anläggning Vi har ett stall som är byggt på 40-talet. Nu skulle innertaket behöva målas om. Det är kalkat eller kritat tidigare. Frågan är om man...
Svar
1
· Visningar
5 854
Senast: IIII
·
Anläggning Får man bygga hur många friggebodar man vill utan bygglov? Eller är det den totala arean som räknas? Till exempel om man bygger...
Svar
15
· Visningar
2 430
Senast: pastejja
·
O
Anläggning Vi satt och pratade lite om hästhållning på jobbet. Bl.a pratade vi om stallar. En sa då att den läst/hört att det kommer ett krav på...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 151
Anläggning Någon som gjort det? Tips? Funderar på att bygga provisoriska boxar i ett befintligt garage, takhöjden är 2,4, men ska riva bort...
Svar
16
· Visningar
4 047
Senast: Masse
·
K
Anläggning Jag har försökt att söka lite på buke, men hittar inget aktuellt :( Vi behöver byta ut ridhusbotten (underlaget) i vårat ridhus...
Svar
2
· Visningar
1 273
Senast: KryddanXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp