Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Om du skulle behöva välja att ta ett så kallat "okvalificerat arbete" (låt oss definiera det som ett arbete som inte kräver någon...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 050
Senast: Cambrie
·
Hemmet Hur vi än gör med slamfärg, så blir det inte riktigt bra. Speciellt på baksidan av huset lyckas vi ALDRIG måla utan att färgen...
2
Svar
29
· Visningar
2 607
Senast: Bee
·
Samhälle Tycker mig ofta läsa nyheter om en björn, älg, varg etc som kommit på villovägar in i ett samhälle eller på annat vis nära människan...
2
Svar
26
· Visningar
1 460
Senast: startpompe
·
Tjatter Om du helt egoistiskt fick välja vilka månader som ett år skulle bestå av, hur såg ditt år ut? Mitt år skulle börja med 1 månad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 728
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Jag planerar att byta ena barnets kontantkort till ett abonnemang. Eftersom jag vill hålla nere våra kostnader för allehanda...
2
Svar
31
· Visningar
1 722
Senast: Wille
·
Fordon Min gamla bil håller på att ramla i bitar och kommer snart att behöva vandra vidare. Följaktligen behöver en ny införskaffas om jag ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 319
Senast: Leeelot
·
Juridik & Ekonomi En vän till mig har ett hus som hen bor i och har bott i själv många år. Nu har hen skaffat sambo. Sambon äger ingen del i huset och ska...
Svar
14
· Visningar
6 833
Senast: Fibusen
·
Tjatter Det finns en Fanta med hemlig smak, färgen är blå. Köpte en idag för att testa men den var inte god, känns som om de har blandat ihop...
2
Svar
27
· Visningar
5 668
Kropp & Själ Jag har under drygt ett halvår åkt skytteltrafik till provtagning för att komma underfund med varför min sänka står kvar på höga värden...
Svar
8
· Visningar
783
Senast: Missel
·
Kropp & Själ Får huden allt lättare att bli brun ju äldre man blir? Så länge jag kan minnas har jag haft relativt lätt att bli brun. Jag gillar det...
2
Svar
28
· Visningar
1 988
Senast: FannyN
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 269
Senast: FannyN
·
Kropp & Själ Ska utredas för en genetisk sjukdom. Än så länge är jag den enda i släkten som vill testas för den. Den har hittats hos min faster...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: Angel
·
Kropp & Själ En tjej i min nya klass är som ovan nämnt osäker och utfryst av klassen. Hon är därför utåt sett stöddig, självsäker och kan nog vara...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Piek
·
Samhälle Då och då kommer det upp att man borde bojkotta varor av olika politiska skäl. Många bojkottar Oatly då de har kinesiska ägare, eller så...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
13 000
Senast: zaching
·
Samhälle Har ni haft problem att öppna spärrarna med acesskort kopplat till Movingokortet senaste dagarna? Gäller att alltså Stockholm och SL om...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Tänk er att ni har ett barn i 6 årsåldern som blir kontaktad av för er främmande personer i skolan under den tiden ni har vårdnaden...
2
Svar
27
· Visningar
2 795
Senast: Amha
·
Trädgård & Växter Det blåste så bilden är lite oskarp.
Svar
4
· Visningar
401
Senast: Rosett
·
Trädgård & Växter Soooo en något märklig fråga jag vet. Men, jag behöver göra avrinningshål på två zinkkrukor ganska tunna, samt en tjockare blomlåda i...
Svar
6
· Visningar
2 256
Senast: MJLee
·
Hemmet En kvinna som fått ett förstahandskontrakt på Vämdö där planlösningen är bra och läget perfekt, klagar på lägenhetens skick. Trots att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 270
Senast: Lobelia
·
  • Omröstning
Kultur FINALDAGS! :banana: :banana: :banana: Mello 2021 ska avgöras på lördag och vi får veta vem vi får presentera i ESC! Har gjort en...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp