Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

F
Ekonomi & Juridik Har ingen aning om tråden ligger rätt, annars kanske moderator kan flytta den? Nu till min fråga: Har min häst på foder, och p.g.a...
Svar
19
· Visningar
2 048
Senast: Sar
·
K
Ekonomi & Juridik Ja, det gör min hyresvärd. Han släpper "stup i kvarten" in nya hästar i den befintliga flocken - UTAN att informera oss övriga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 447
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik Jag har lite sadlar som är till salu och flera ringer och vill hämta sadeln/sadlar och ta hem och prova och sedan lämna tillbaka om de...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 601
Senast: amalia
·
L
Ekonomi & Juridik Jag skriver med nytt nick för att inte riskera att hänga ut någon, i hopp att en klok Bukefalist eller två kan ge råd i situationen...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 740
Senast: longerlinan
·
A
Ekonomi & Juridik Vad kostar det att göra ägarbyte på en travhäst? Vart anmäler man det??
Svar
2
· Visningar
890
Senast: sessan78
·
Ekonomi & Juridik Sitter i en lite ny sits här.... Om man ska sälja en häst som ska delägas av två personer, måste båda dessa personer skriva på...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Masse
·
J
Ekonomi & Juridik Hejsan. Skulle vara intresant att ta upp diskutionen om man som hyresgäst i ett stall ska finnas sig i allt? Ska man det om man står...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 203
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik hur mycket får ni betala för idkontroll på en häst? Kan vara lite kul att jämföra var det är billigast. Jag gav 1600 kr för 2 hästar...
2
Svar
21
· Visningar
2 054
Senast: carmarnic
·
A
Ekonomi & Juridik Jag skriver under anonymt nick. Jag blir så less på allt tjafsande i stallet, från stallägarens sida. Det verkar dessutom bara vara...
Svar
14
· Visningar
1 982
Q
Ekonomi & Juridik Hejsan! Hoppas att denna tråden ligger rätt. I alla fall så undrar jag ifall det verkligen stämmer att man inte kan ändra en försäkring...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: kopparberg
·
C
Ekonomi & Juridik För att göra lång historia kort... Person x ville sälja omgående o ställde hästen på transporten innan den ens var betald el några...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: crazy
·
Ekonomi & Juridik Är i hästköpartankar igen....(får svar om lånet i nästa vecka) Läser annonser mest hela tiden och har kommit fram till att jag kan få...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: juni_cool
·
I
Ekonomi & Juridik Jag har min häst (islänning) på en lösdrift med 10 andra ponnyer i varierande storlek. Vi ska precis flytta till ett stall som ligger...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Invinciblestables
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar vad som gäller vid handpenning vid köp av häst, det är så att det har varit en massa strul mellan mig och ägaren till min...
Svar
7
· Visningar
2 943
K
Ekonomi & Juridik Jag fick hem min nya pålle idag (super fin förresten :laugh: ) och han har inga som helst papper, jag har köpt honom från en här i...
Svar
1
· Visningar
1 965
Senast: Immer
·
Ekonomi & Juridik I dagsläget kommer en tjej och rider min häst 1 gång/vecka. Hon mockar och fixar mat också. Nu skulle hon vilja rida 1 gång till/vecka...
2
Svar
35
· Visningar
2 815
Senast: RosaBananen
·
Ekonomi & Juridik Nu har jag hamnat i en liten besvärlig situation.. Har möjligheten att få en häst. Ett 6-årigt halvblod med bra stam (bl.a. Pilot-blod)...
Svar
9
· Visningar
1 446
Senast: Sar
·
H
Ekonomi & Juridik Om uppbindning: Får man binda upp hästen, tillfälligt, i ett utrymme (ex. stallgång) med för låg takhöjd? T.ex. när hästen ska göras...
Svar
11
· Visningar
1 664
Senast: hopp_o_galopp
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund: Jag har en häst som för tillfället är "oförklarigt halt" och som just nu går på "sista chansen". Alternativ behandling är på...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: ameo
·
D
Ekonomi & Juridik i juni månad hämtade jag hem mitt nya stjärnskott. enligt säljaren hade han gått 140hoppningar,tävlat fälttävlan & även gått rätt bra i...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 158
Senast: dashy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp