Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik För 2,5 år sen köpte jag en häst av säljare A. I kontraktet skrev vi att A skulle ha "första tjing" om jag nångång säljer hästen, men vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 606
Senast: horselife2000
·
H
Ekonomi & Juridik Som amatör på detta med att ha egen häst så slukar jag just nu nya kunskaper. Jag läser mängder av trådar här på buke, googlar, tittar...
2
Svar
27
· Visningar
2 771
Senast: Chili
·
Ekonomi & Juridik Nu står det still i skallen på mig. Jag ska eventuellt sälja en sadel imorgon. Ska då självklart skriva ett kvitto. Men det var det...
Svar
2
· Visningar
3 687
Senast: boccia
·
Ekonomi & Juridik Ni som har ridverksamhet utan ridhus, håller ni igång på vintern? Själv går både jag och hästarna i ide, särskilt den här vintern...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Ni som står på halm - hur många balar gör ni av med i månaden? Och vad betalar ni per bal?
2
Svar
21
· Visningar
2 760
Senast: Undret
·
V
Ekonomi & Juridik Vem ska stå för försäkringen, hästägaren eller fodervärden?
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: Masse
·
C
Ekonomi & Juridik Hejsan Jag undrar vad som är rimligt att ingå i en kallhyra? Insläpp, utsläpp, fodringar osv eller ska man betala detta separat...
2
Svar
23
· Visningar
12 841
Senast: Challe99
·
T
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns trådar i detta ämnet, men jag tycker inte riktigt att jag får nåt tydligt svar. Jag har två hästar som står...
Svar
19
· Visningar
1 844
Senast: lobell
·
Q
Ekonomi & Juridik Finns det något reglemente som reglerar avstånd mellan tex.en hästhage och närliggande tomter/hus? Om det rör sig om en gård på...
Svar
17
· Visningar
14 275
Senast: Waern
·
T
Ekonomi & Juridik hej, är det ngn som vet ngt om marknads- och aktivitetsbidrag och vart man kan läsa mer om det. har sett attt det finns ridklubbar som...
Svar
1
· Visningar
703
N
Ekonomi & Juridik ..som några av er säkert har läst i en annan tråd, så ska jag avliva min häst. (Ja, jag drar fortfarande på det, men det närmar sig...
2
Svar
26
· Visningar
5 090
Senast: Donkey
·
V
Ekonomi & Juridik Hej! Nu har vi kommit ett steg närmare hästdrömmen, jag och min pappa har hittat en häst som vi ska ha hyra. Hästen kommer att stå...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: Praefatio
·
S
Ekonomi & Juridik hejhej skulle bli glad om jag fick hjälp med att hitta på ett bra stallnamn som ni ser är vårat nuvarande stallnamn tråkigt...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 941
Senast: Trollungen
·
Ekonomi & Juridik Om man är ute och rider i bäckmörker och blir påkörd, endast pga. att bilen inte såg er, blir det då någon skillnad i lagens ögon om...
2
Svar
22
· Visningar
3 798
Senast: salwi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att hästägare inte har strikt ägaransvar som hundägare. Men, vad gäller om jag rider på vägen och det kommer en löshäst i...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 149
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Alltså en -08 nu då. Jag letar ju unghäst och har börjat fundera; om man ändå ska sälja fölet, och vill ha ekonomi i sin verksamhet...
2
Svar
24
· Visningar
2 729
Senast: ulle.j
·
L
Ekonomi & Juridik Jag kommer inom en snar framtid (ok, mot hösten evt) starta upp eget företag, när man skickar in anmälning om det, hur går det till med...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: LaBello
·
Ekonomi & Juridik Är det sant att hästskötare jobbar dygnet runt i Sverige, eller åtminstone 14-15 timmar per dag, utan lön, som praktikanter?? :crazy:
10 11 12
Svar
234
· Visningar
18 463
Senast: As_Vegas
·
M
Ekonomi & Juridik Jag köpte min drömhäst i höstas, och hade så mycket planer för honom, en valack på 4 år. Helt underbar. Men efter en tid i stallet så...
2
Svar
36
· Visningar
4 305
Senast: Diplomaten
·
N
Ekonomi & Juridik Hej! Finns säkert trådar om detta, men har inte riktigt tid att leta i timmar efter svar på just mina frågor :p Vi har en...
Svar
10
· Visningar
1 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp