Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Hästhantering Efter att ha kollat i några gamla trådar har jag upptäckt att det är en hel del här på buke som tränar klickerträning! Så nu gör jag en...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: TaylorSwift
·
B
Hästhantering I flera dagar varje gang den har donnan brunstar gar hon inte att hantera ordentligt. Hon blir galen.. Hon ar snall men det blir nastan...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: skwaller
·
Hästhantering Vet inte om tråden ligger rätt. Jag undrar hur länge man kan vara ute och promenera med dräktigt sto? Brukar gå promenad med henne 1...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Hannah0407
·
R
Hästhantering Hur gör ni som lastar själva? Ska man följa med hästen in, sätta fast den, och sen stänga luckan? Eller låta hästen gå in själv? Hur lär...
2
Svar
26
· Visningar
2 764
Senast: Rumpnissen
·
T
Hästhantering Vårt halvblod har vid de senaste 4 urlastningarna kastat sig ur transporten. Hon backar lugnt 1-2 steg och sedan slänger hon sig...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 064
Senast: mackan
·
B
Hästhantering Hittar bara trådar om hö i transport och nu undrar jag om nu tycker lika om hösilage? Ger du dina hästar hösilage vid längre...
Svar
3
· Visningar
1 137
Hästhantering behöver någons hjälp. min 10 åriga islandsvalack har från stillastående läge hoppat över en boxdörr som är en bit över 1 meter. han...
Svar
11
· Visningar
2 736
Senast: oxo
·
E
Hästhantering Jag har haft min häst nu i ett halvt år nu, men hon verkar inte lita på mig. Om man är ute och rider så kan hon mitt i allt börja backa...
Svar
15
· Visningar
3 381
Senast: Koltinna
·
E
Hästhantering Någon som har filmen "Load-up" av Monty Roberts? Såg den idag och vill köpa den, men dyr, 390 kr. Känns lite dåligt att lägga ut de...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Constance
·
P
Hästhantering Hej. Jag hade tänkt öva in lite enklare trick med mitt islandssto på 17 år. Är hon för gammal för att lära sig? Det känns även...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: sthu
·
Hästhantering Har en dam på 3,5 år, Guardi heter sötnosen. Köpte henne då hon var ett halvår vintern 2006, och började lastträna under våren. Hon var...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: zeus
·
N
Hästhantering Jag har ett stort problem. Det är så att jag precis flyttat till Umeå och i samband med detta så blev min drömhäst till salu så jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 191
Hästhantering Hej Jag är en stolt ägare till en snäll dressyr valack. På senaste tiden när jag har ridit i ridhuset har jag blivit åtsagt att hålla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 647
Senast: Pansi
·
M
Hästhantering jag skulle vilja få lite tips om bett som passar till en väldigt känslig ponny men ändå blir stark/het.. Vet ni några som ni...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: Snowrider
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
58 622
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hade en diskussion med min stallkompis igår och känner mig nu väldigt tveksam på hur jag ska tyda min hästs signaler. Hoppas på lite...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: Snowrider
·
S
Hästhantering Får/kan dom göra det när dom är precis nykastrerade? Handlar om 3 timmar i transport..
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Masse
·
I
Hästhantering tar det hela från början. Jag har ett varmblod som är 7 år, sto. Idag skulle jag ut och rida, hade jag tänkt mig... Jag gick ut i...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: berntsson
·
B
Hästhantering jag har skaffat ett halvblod på 9 år med mycket egen vilja. Jag har haft henne i ca 6 månader och har fortfarande problem med hantering...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: berntsson
·
Hästhantering Hur mycket tid per dag lägger ni ner på era unghästar ?? Nu tänker jag från det att man börjar skola ordentligt, fostrar också gör man...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp