Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 145
Senast: Kakis
·
Mat När jag var barn åt jag en maträtt flera gånger hos en kompis som jag minns att jag tyckte var suveränt gott. Det var några slags...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: Eli
·
Mat Alltså tycker ni att köpelimpor/hällbröd är döbakta? Jag äter ju bara knäckebröd men de andra två i huset vill ta sig en mjukmacka då...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
13 444
Senast: Ajda
·
Fritid För att inte kapa öppningstråden allt för mycket kanske vi kan berätta här efter att vi testat något? Självklart kan man ju skriva en...
2
Svar
33
· Visningar
2 111
Senast: Habina
·
Hemmet När man använder badkaret, alltså släpper ut badvatten eller duschvatten i avloppet under badkaret läcker det ut vatten runt nederdelen...
Svar
5
· Visningar
665
Hemmet Nu när jag tagit ner alla hängande julstjärnor i papp, så är det så tomt i fönstren. Finns det andra hängande fönsterprydnader (ej tunga...
Svar
7
· Visningar
467
Senast: Red_Chili
·
  • Omröstning
Tjatter En väldigt vetenskaplig undersökning! :p Har du haft otur idag? Om ja, skriv gärna på vilket sätt (frivilligt, såklart). Enligt något...
2
Svar
31
· Visningar
1 943
Senast: Noxos
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 341
Senast: cambodia
·
  • Låst
Tjatter Årets sista VGV! Jag har varit och handlat för sista gången ever på vår färghandel, den slår igen idag. Sedan blev det ett stopp på...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 170
Senast: Krålus
·
Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 947
Senast: super
·
Kropp & Själ I torsdags var jag på blodprov inför en vanlig hälsokontroll via jobbet. Igår (fredag) blev jag sjuk och testade idag positivt för...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: tott
·
Kropp & Själ För att göra en lång historia kort så har jag under de senaste åren haft en del problem med min mage, periodvis riktigt mycket. Jag har...
Svar
4
· Visningar
732
Hemmet Får panik på dessa otäckingar som bor med oss. Visst är det långsprötad silverfisk? När man googlar blir man inte överlycklig direkt...
2
Svar
38
· Visningar
4 286
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
962
Senast: Trasten
·
Juridik & Ekonomi Måste binda om del av bolånet per den 1 december. Hur fasen ska man tänka?? Rörlig eller binda på ett år..?
2 3
Svar
58
· Visningar
4 353
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag har en vän som utbildar sig inom NLP. Jag har alltid trott det var humbug, men denna vän är en högst vettig och vetenskapligt lagd...
Svar
4
· Visningar
595
Senast: Hittarinte
·
R
Kropp & Själ Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i...
2
Svar
21
· Visningar
2 104
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag har en bärbar hårddisk där jag bla sparat en del foton. Nu har disken gått sönder och får ingen kontakt med datorn. Katastrof! Jag...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Är på väg att bli utförsäkrad från A-kassan. har en fast deltidstjänst i botten som jag vill behålla. Funderar nu på att gå ur. Har s a...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 710
IT & mobiler Öppnade laptopen och skärmen visar upp och ner. Det är säkert tio år sedan jag hjälpte en elev att vända den rätt. Tror ni jag kommer...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp