Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Jag och min sambo har ett gemensamt konto där vi bl.a. har autogiron kopplade. Om jag har tecknat ett autogiro på t.ex. hyran så kan min...
Svar
18
· Visningar
1 904
Relationer Jag har en god vän som bor ganska långt härifrån som råkat ut för ett fysiskt bekymmer som gör henne sängliggande/stillasittande, med...
Svar
19
· Visningar
1 021
Mat Hur menar du att du klarar dig flera dagar utan mat? Äter du bara var tredje dag eller så, och däremellan ingenting alls? Det låter...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
13 544
Senast: Badger
·
Tjatter Minns ni Clock, hamburgerkedjan? Den fanns under mina tidiga tonår och av en slump stötte jag på en artikel där det stod att det var ett...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 443
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Under pandemins hemarbete har man hört många glädjas över att mer tid frigörs i vardagen. Samtidigt är det många som menar att ett...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 093
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Blir galen. Jag har vårtor på händerna. Har behandlat med svindyr Wartner men utan större framgång. På fötterna har jag fått bukt med...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Jag kände mig lite söndagdeppig igår igen, inför en ny arbetsvecka. Det har gått så många år nu utan att jag känt någon som helst...
2
Svar
31
· Visningar
2 945
Senast: enough
·
Kläder & Bli fin Vår senaste vandring fick mig att inse att ett par regnbyxor skulle vara en bra investering. Det jag söker är regnbyxor som har/är...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
19 739
Senast: Enya
·
Mat Mat behöver ju vi alla ha i oss. Jag har funderat på varför det är så olika bland människor varför de gillar eller inte gillar att laga...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 589
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag snubblade över en krönika idag som jag tyckte var intressant! Vore kul att höra era tankar... är det såhär? Känner ni igen er...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 141
Senast: Badger
·
IT & mobiler Inga funktioner verkar funka som de skall på Facebook Marketplace, om jag t.ex. söker på något och sedan markerar sortera efter inlagd...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Ramona
·
Hemmet Kan man få bort ammoniaklukt på ett bra sätt, och hur i så fall? Jag har tvättat ytan det kommer från (sopskåpet) med Ajax och ättika...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Kiwifrukt
·
Fritid Har verkligen saknat en egen cykel sen den förra blev stulen. Har testat hyrcyklarna här i stan men är inte riktigt överens med dem...
2
Svar
24
· Visningar
1 729
Senast: Nahar
·
Mat I en närliggande mataffär går det att köpa underbart goda brownies, men jag vill göra egna! Hittar dock en miljard olika recept, de...
Svar
11
· Visningar
890
Senast: _Elly_
·
Fritid Sambon och jag kommer eventuellt att stanna i Trollhättan en natt i höst och eftersom vi har noll koll på denna stad så behöver vi lite...
Svar
10
· Visningar
740
Senast: Maxilla
·
Samhälle Den senaste tiden har jag funderat mycket på ekonomi och fattigdom. Hur kommer det sig att man blir fattig? är det något vi väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 162
Senast: Dopy
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 613
Kropp & Själ Minns ni henne? Rullstolsburen kvinna som red frieserhingstar. Snabb, skarp och smart i diskussionerna. Det var nog ganska länge sen hon...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 033
Senast: Eva E
·
Kultur Jag gillar att kolla på stand up. Har ni några tips på sånt som går att se, på svenska eller engelska? Netflix har ju endel tex, och...
Svar
16
· Visningar
668
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp