Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag har en häst som alltid varit spänd och stressad i samband med ridning, speciellt i samband med uppsittning, ända sedan jag...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: chira
·
B
Ridning Hejsan! Har kikat runt lite här men inte hittat någon tråd där man kollar lite på hästens exteriör :P Kan vi inte lägga in bilder på...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: Poppinella
·
  • Låst
Ridning Rätta mig gärna om jag har fel, men visst har ni ingen ren filmtråd i detta forumet?! För mig och andra nyfikna skulle det sitta fint...
2
Svar
35
· Visningar
4 867
Senast: Hanna_Z
·
E
Ridning Japp, precis som titeln säger så söker jag efter hästord på norska! Så alla därute som kan detta grannlands-språk, hjälp mig! :)...
Svar
3
· Visningar
1 339
Senast: Lucy
·
R
Ridning Jag har en frieserhäst på helfoder. Hon är 11 år och har stått i flera år innan jag tog henne på foder. Hon är jättesnäll i all...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: GebaGirl
·
Ridning Skulle vara kul att träffas någonstans och prata historisk ridning etc. Vad sägs om att träffas hemma hos någon som har hyfsat gott om...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: _Nena_
·
R
Ridning Hej! Har lite problem då min häst är väldigt stel ibland, oftast i högersidan. Har ngn nått bra tips på lösgörande övningar? Tacksam...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Grannox
·
R
Ridning Hej! En av mina hästar är lite svår vid hoppning då han drar mot hindrena. Det skulle ju inte ha varit ngt problem i säg om det inte...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Rosenbard
·
Ridning Jag hittade denna runsten när jag surfade omkring för att hitta information. Jag tycker den är intressant, den visar en häst som...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 168
Senast: Sammet
·
Ridning Hejsan:laugh: Som det flesta redan vet så har jag en ridtravare på 9 år. Har alltid varit fin att rida men nu på sistone har jag...
Svar
8
· Visningar
1 551
Senast: Varmblod90
·
Ridning Finns det några hjälptyglar för detta. Hur ska man träna bort att han gör så. Blir ju så himla tungt att jag ska "bära" hans enorma...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 013
Senast: bigganl
·
G
Ridning Hejsan. Jag har ridit för många år sen runt 3-4 år på ridskola. Emellan där och nu har jag bara ridit lite smått på vänners hästar...
Svar
9
· Visningar
1 028
Ridning Har en haflingervalack på 10 år, har haft honom sedan påsk, fast med uppehåll över sommaren på två månader. Red i början endast ut då...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Vicksan
·
R
Ridning Ja som sagt , min ponny var vaccinerad för två dagar sen, ingen feber har han. MEEN imorgon äre en pay n jump, och ´skulle du åka på d...
Svar
18
· Visningar
2 338
Senast: Eme_liie
·
D
Ridning Det är så att jag köpte ett 3årig fullblod för ca två månader sedan. Han har ett otroligt psyke & är supersnäll och väldigt...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: mackan
·
M
Ridning Tänkte höra mig för lite hur ni andra gör under dom kallaste och mörkaste vintermånaderna. Rider ni precis som under sommaren eller blir...
2
Svar
22
· Visningar
2 074
Senast: kryckan
·
Ridning Gör ni det? Jag tycker det känns lite läskigt att ge sig iväg själv. Man vill ju inte gärna bli liggande någonstans i skogen om man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 624
Senast: Willja
·
N
Ridning Hej! Jag ska flytta till ett stall där det inte finns ridhus. Har annars alltid stått i ett stall med ridhus. Jag undrar hur ni gör på...
2
Svar
39
· Visningar
3 647
Senast: nicolee
·
Ridning Varför är det tråkigt att rida ut själv? Jag förstår verkligen inte hur man kan påstå att det är tråkigt att vara ute med sin häst...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 012
Ridning jag har hört om folk som rider sina hästar 3ggr i veckan , resten av tiden står dom . Kan man verkligen kräva något av hästen då? Jag...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 057
Senast: Poski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp